همشهری آنلاین: معاون فنی و قائم مقام مدیرکل نظارت بر دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو، در مورد ادعای فلج شدن در اثر تزریق پنی‎سیلین در فضای مجازی، توضیحاتی ارائه داد.

تزریق پنی سیلین

به گزارش مهر،دکتر مصطفی کریمی در واکنش به اینکه گفته می‌شود برخی بیماران بر اثر تزریق پنی سیلین دچار عارضه شده اند، گفت: در بررسی عوارض ناشی از تزریق ویالِ پنی‌سیلین باید توجه داشت افرادی که به این دارو حساسیت دارند، نباید آن را تزریق کنند.

وی در ادامه به توضیحاتی در ارتباط با شرایط استفاده از پنی‌سیلین اشاره کرد و افزود: مهمترین نکته در هنگام تزریق پنی‌سیلین، اطلاعات کامل خود ویال (نام سازنده تاریخ ساخت، انقضاء و سری ساخت، است.

کریمی همچنین با اشاره به اینکه برای اظهار نظر دقیق در خصوص اینکه اتفاقاتی که اخیرا در فضای مجازی به عنوان عوارض تزریق پنی‌سیلین عنوان شده است، مربوط به پنی سیلین بوده یا نه، گفت: تزریق پنی‌سیلین به اطلاعات ریف، زمان تزریق و محل تزریق یعنی اینکه در مراکز درمانی بوده یا جای دیگر نیاز دارد و باید مشخص شود که تزریق پنی سیلین توسط افراد کادر درمانی بوده یا افراد غیرمرتبط.

معاون فنی و قائم مقام مدیرکل نظارت بر دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو، ادامه داد: سئوالات دیگری که باید پاسخ آنها دقیق باشد، این است که آیا عوارض بعد از تزریق بلافاصله و در محل دیده شده است یا اینکه عوارض چند ساعت بعد از تزریق بوده است. و اینکه آیا فرد بیمار داروهای دیگری مصرف می‌کرده‌است یا خیر.

وی با طرح این سئوال که آیا در اثر تزریق پنی‌سیلین ریکال، بروز شوک ایجاد شده است یا خیر، تاکید کرد: اصولا این قبیل عوارض وجود دارد، اما برای ارائه نظر نهایی ارسال مستندات ضروری است.

در روزهای گذشته پیام‌هایی مبنی بر فلج شدن برخی از افراد در اثر تزریق پنی سیلین دست به دست شده بود.

کد خبر 322726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار