مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان غذا و داروی کشور گفت: یک میلیارد دلار واردات دارو داریم، اما صادرات ما تنها ۲۰۰ میلیون دلار است.

رسول دیناروند

به گزارش روابط عمومي شبكه 5 سيما، رسول دیناروند كه در ويژه برنامه حوالي فردا حضور يافته بود، تاكيد كرد: تا كنون استراتژی توسعه صنعت داروسازی کشور، خودکفایی و رفع نیازهای داخلی بوده است و در این راه به موفقیت رسیده ایم، اما با این راهبرد هیچگاه به شرایط ایده‌آل از نظر صنعتي و اقتصادي نخواهيم رسيد.» رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به راهبرد جديد كشور در زمينه صنعت داروسازي كه مبتني بر رسيدن به تراز تجاري مثبت است، گفت:«صنعت داروسازی بايد بیشتر از ارزی که خرج میکند، ارز آوری داشته باشد.

ديناروند يادآور شد: اين امكان وجود دارد كه برای مثبت کردن تراز تجاري دارويي كشور، واردات اين كالا را به ويژه در مواردي كه مشابه داخلي وجود دارد، كاهش داده و از یک میلیارد به 200 میلیون دلار برسانیم. اما این كار موجب محروم شدن مردم از بسياري از داروهای روز دنيا خواهد شد.

رسول دیناروند در ویژه برنامه حوالی فردا شبکه ۵ سیما

رئیس سازمان غذا و دارو ضمن تاكيد بر اينكه باید در دهه چهارم انقلاب نگاهمان به بازارهاي خارجي باشد، گفت: ترکیه 5 میلیارد دلار واردات دارو دارد. لبنان با تنها 4 میلیون جمعیت، یک میلیارد دلار واردات دارو دارد. عراق، سالانه 2.5 میلیارد دلار واردات دارو انجام مي‌دهد.

وي با اشاره به اينكه ما از نظر نیروی انسانی یکی از بهترین رتبه های آسیا و از نظر زیر ساخت‌های تولید صنعت دارو جایگاهمان مناسبي داريم، تاكيد كرد: باید از این نیاز منطقه به دارو استفاده و دارو صادر کنیم.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور افزود: انتظار داریم در یک دوره سه ساله میزان صادرات دارو از کشور را به 500 میلیون دلار و حدود سه برابر میزان فعلی افزایش دهیم.

ديناروند با شاره به قدمت داروسازي در كشورمان يادآور شد: ايران قبل از انقلاب هم در صنعت دارو فعالیت داشت، اما تنها 15 درصد از بازار كشور در اختیار شرکت‌های ایرانی بود.

کد خبر 323554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha