مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان غذا و دارو گفت: گزارش بسته بندی اشتباه داروی هپارین به وزارت بهداشت ارائه شد و بلافاصله دستور جمع آوری آن از بازار صادر و اکنون این دارو از شبکه داروخانه ای کشور خارج شده است.

رسول دیناروند

به گزارش ايرنا، رسول دیناروند، افزود: طی چند روز گذشته گزارشی مبنی بر بسته بندی اشتباه داروی هپارین در جعبه‌داروی‌ رانیتیدین به وزارت بهداشت گزارش شد که مربوط به شرکت داروپخش بود.

وی اضافه کرد: بلافاصله بعد از دریافت این گزارش و با توجه به اهمیت آن، موضوع بررسی و پس از تایید گزارش، دستور جمع آوری سریع آن از بازار صادر شد و اکنون این دارو از داروخانه های کشور جمع آوری شده است.

پیش از این نیز اکبرعبداللهی، مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت در این باره به خبرنگار ایرنا گفته بود: این اشتباه مختص یکی از شرکت های دارویی بوده که به اشتباه، دارویی در بسته داروی دیگر قرار گرفته و جابجایی دارویی صورت گرفته است.

به گفته وی این گونه خطاها از نوع خطاهای معمول در شرکت‌های دارویی بوده و عمدی در کار نبوده بلکه سهوا اتفاق افتاده است.
عبداللهی اصل گفته بود: هنگام بروز این خطاها، نهادهای ناظری مانند سازمان غذا و دارو متولی هستند و پس از اطلاع رسانی به سرعت با شرکت متخلف برخورد می‌کنند.

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: اگر تزریق اشتباهی این دارو برای بیماران صورت گیرد برای سلامت بیمار خطرناک است.

عبداللهی اصل گفت: کادر درمانی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به ویژه افرادی که کار تزریقات را انجام می‌دهند در خصوص اشتباه جابجایی دارو در بسته ها، اطلاع رسانی شده اند.

کد خبر 322294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha