همشهری آنلاین: رئیس سازمان غذا و دارو، قاچاق یک میلیارد دلاری آدامس به ایران از کشورهای حاشیه خلیج فارس را تکذیب کرد و گفت: ارائه آمار غلط مردم را نسبت به آمار صحیح هم بی‌اعتماد می‌کند.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از پايگاه خبري سازمان غذا و دارو، دكتر رسول ديناروند، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود آدامس‌هایی غیربهداشتی به ارزش یک میلیارد دلار از دبی وارد کشور شده است، اظهار داشت: البته موضوع مربوط به آدامس‌های قاچاق است و نه آدامس‌های غیر بهداشتی که در این صورت نیز مطلب مذکور مورد تایید نیست.

معاون وزير بهداشت با ابراز تاسف از بیان آمار و ارقام ‌های بی‌پشتوانه ای که این روزها به صورت فزاینده ای در کلام افراد مختلف مطرح می‌شود افزود: منشا و علت انتشار چنین اعداد و ارقامی بر ما پوشیده است اما آنچه مسلم است اینکه در صحت اینگونه مطالب جای تردید فراوان وجود دارد.

او با تائید افزایش روز افزون قاچاق گفت: سالانه شاهد ورود حدود 20 میلیارد دلاری محصول قاچاق به کشور اضافه کرد: این عدد تمام گروههای محصولات من جمله مواد خوراکی، آرایشی، بهداشتی، موبایل، دیش ماهواره و ... را در بر می‌گیرد و صرفا مربوط به کالاهای سلامت نیست.

دکتر دیناروند خاطر نشان کرد: ارائه چنین اعدادی برای محصولی مثل آدامس غیرمعقول و غیر مستند است هر عقل سلیمی می‌تواند در ابتدا از خود سوال کند که آیا اصولا در تمام کشورایران، تعداد آدامس‌هایی با ارزش یک میلیارد دلار وجود دارد که بخواهد یک میلیارد دلارش قاچاق باشد. واقعیت این است که کشور ما در مجموع یک درصد جمعیت جهان را شامل می‌شود و این در حالی است که بازار ما در تمام گروه محصولات غذایی کمتر از نیم درصد فراورده‌های غذایی جهان است.

رييس سازمان غذا و دارو گفت :این مطلب درباره محصولات آرایشی و بهداشتی نیز کمتر از نیم درصد است بدیهی آنکه حتی در گروه محصولات فوق نیز کسی نمی‌تواند ادعا كند که مردم ایران بیشترین مصرف را داشته اند.

کد خبر 327524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha