همشهری آنلاین: رییس کنونی صندوق بین‌المللی پول پس از ابراز حمایت اقتصادهای بزرگ جهان از وی، اعلام کرد برای دور دوم ریاست بر این موسسه نامزد می‌شود.

Lagard

ايسنا نوشت: کریستین لاگارد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس 2 گفت: وی از زمان آغاز این پروسه حمایت فرانسه، آلمان، انگلیس، چین، کره جنوبی و مکزیک را برای ریاست مجدد دریافت کرده است.

اگرچه آمریکا که بزرگترین سهامدار صندوق بین‌المللی پول است، هنوز رسما از نامزدی لاگارد برای دور دوم ریاستش حمایت نکرده است اما وی گفت: جو بایدن، معاون رییس جمهور آمریکا و سایر مقامات دولت این کشور از عملکرد وی به عنوان رییس این نهاد در پنج سال گذشته، تمجید کرده‌اند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، کریستین لاگارد وزیر دارایی سابق فرانسه است که در ژوییه سال 2011 جانشین دومینیک استراوس کان شد. رییس قبلی صندوق پس از اینکه در نیویورک به اتهام آزار جنسی یک خدمتکار هتل دستگیر شد، ناچار شد از سمت خود کناره‌گیری کند. وی منکر این اتهامات شد و پس از استعفا از ریاست صندوق، اتهامات علیه وی رفع شدند.

دوران ریاست لاگارد در اوج بحران بدهی دولتی منطقه یورو بود و وی سه کمک مالی به کشورهای ایرلند، پرتغال و یونان را مدیریت کرد.

کد خبر 322529

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha