همشهری آنلاین: صندوق بین‌المللی پول ۲۲ ژوئن برابر با ۲ تیر ضمن اعلام این مطلب که اقتصاد آمریکا با یک سلسله چالش‎های درازمدت روبه‎روست، بار دیگر پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری را کاهش داد.

صندوق بین‎المللی پول پس از رایزنی با آمریکا درباره "ماده چهارم"، با انتشار بیانیه پیش‌بینی کرد اقتصاد آمریکا در سال جاری 2.2 درصد افزایش خواهد یافت که پایین‎تر از پیش‎بینی 2.4 درصدی این سازمان در ماه آوریل سال جاری میلادی است. به گفته صندوق بین‎المللی پول، ممکن است عواملی نظیر افزایش بیش از اندازه نرخ دلار، ضعف سرمایه‎گذاری موسسات و بحران اقتصادی در جهان، موجب کاهش رشد اقتصادی آمریکا شود. این سومین بار است که این سازمان در سال جاری پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی آمریکا را کاهش می‎دهد.

با توجه به تورم در جهان و عدم ثبات روند افزایش سطح بهانه‎ها و درآمدها در آمریکا، صندوق بین‌المللی پول پیشنهاد کرده است بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) به تدریج نرخ بهره را افزایش داده و سیاست‎های ارتباطی خود را تقویت کند.

رئیس صندوق بین‎المللی پول نیز در همین روز در یک نشست خبری اظهار کرد: اقتصاد آمریکا با چهار چالش روبه‎روست که ممکن است مانع از ادامه روند رشد پایدار آن شوند: کاهش نیروی کار، رکود رشد بهره‎وری نیروی کار، افزایش فاصله بین فقرا و ثروتمندان و افزایش جمعیت فقر.

کد خبر 338008

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha