همشهری آنلاین: گروهی از افراد مسلح روز جمعه ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) به یک هتل مجلل که محل رفت و آمد خارجیان است،‌ در منطقه تجاری شهر اوآدوگو پایتخت کشور آفریقایی بورکینافاسو حمله کرده‌ و گروهی را به گروگان گرفته‌اند.

به گزارش رويترز اين افراد مسلح در حين حمله به هتل ماشين‌هاي اطراف آن را سوزاندند و و براي متفرق كردن مردم به شليك هوايي پرداختند. پس از ورود نيروهاي امنيتي تبادل شديد آتش با مهاجمان آغاز شده است.

بوركينافاسو از هنگامي كه در اكتبر 2014 دولت رئيس‌جمهور بليز كومپائور در يك اعتراض مردمي سرنگون شد، دستخوش آشوب سياسي بوده است،‌ اما عمدتا از حملات پيكارجويان اسلام‌گرا كه حملاتي را در كشور همسايه‌اش مالي ترتيب داده‌اند، در امان مانده بود.

 حمله دو پيكارجو در 20 نوامبر 2015 به هتلي مجلل در پايتخت مالي باعث كشته شدن 20 نفر از مليت‌هاي متفاوت از جمله چين و آمريكا شد و نهايتا دو مهاجم بوسيله نيروهاي امنيتي كشته شدند.

سه گروه از جمله گروه القاعده در مغرب اسلامي، در آن هنگام مسئوليت حمله را به عهده گرفتند. اين گروه‌ها عمدتا در شمال مالي مستقر هستند و رشته‌اي از حملات را در طول سال گذشته انجام داده‌اند.

کد خبر 321678

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha