همشهری آنلاین: موسسه مطالعاتی "مرکز مذاهب و ژئوپولتیک" در گزارشی به تقسیم‌بندی گروهای تروریستی حاضر در سوریه پرداخته و هشدار داده است که توجه صرف به داعش بدون دقت در خصوص سایر گروه‌ها می‌تواند خطرناک باشد.

تروریست تکفیری

بر اساس گزارش تحقیقی متعلق به 'مرکز مذاهب و ژئوپولتیک' كه ايرنا آن را مخابره كرده است؛ تلاش قدرت‌های جهانی برای تفاوت قائل شدن بین گروه‌های میانه رو از تندرو، با اشکالاتی مواجه است.

گزارش 'مرکز مذاهب و ژئو پولتیک' تاکید می‌کند که بزرگترین چالش پیش روی جامعه جهانی گروه‌هایی است که دارای تفکری مشابه با داعش هستند ولی در حال حاضر مورد توجه قدرتهای جهانی قرار ندارند.

ابن مرکز تعداد افراد این گروه‌ها را حدود 100 هزار نفر ارزیابی کرده و افزوده که جهان غرب با تمرکز بر داعش با خطر شکست راهبردی روبرو است.

در عين حال يك موسسه تحقیقاتی كه در لندن مستقر است، در گزارشی گفته است تقسیم گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه، به میانه رو و افراطی، محکوم به شکست است؛ و به فرض نابودی گروه داعش، گروه‌های دیگر به سرعت جایگزین آن خواهند شد.

این گزارش، دو روز بعد از تصویب قطعنامه تازه شورای امنیت سازمان ملل متحد در ارتباط با سوریه منتشر می‌شود، قطعنامه‌ای که خواهان شروع مذاکرات بین دولت سوریه و گروه‌های میانه روی مخالف دولت است.

همچنین بر اساس یک گزارش تازه منتشر شده، دست کم 15 گروه شورشی فعال درسوریه درصورت شکست نیروهای موسوم به داعش، در عمل می‌توانند جای داعش را پر کنند.

کد خبر 319541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha