همشهری آنلاین: در اثر شلیک روز چهارشنبه توپخانه رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه یک فلسطینی شهید و سه نفر دیگر زخمی شدند.

 یک شهید و سه زخمی در اثر شلیک توپخانه رژیم صهیونیستی به شمال غزه

به گزارش ايرنا، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین با اعلام این خبر افزود: در این حمله موسی ابوزعیتر 23 ساله شهید شد و حال سه زخمی دیگر متوسط گزارش شده است.

گزارش ها از سرزمین های اشغالی حاکی است: صبح روزچهارشنبه تانک های رژیم صهیونیستی با یورش به زمین های فلسطینی مجاور نوار مرزی غزه وارد شده و آن مناطق را به قصد تخریب شخم زدند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد با احتساب آمار شهدای شبانه روز گذشته، آمار شهدای فلسطینی از آغاز انتفاضه قدس (انتفاضه سوم) تاکنون به 156 شهید رسیده که از این میان 27 نفر کودک و هفت نفر نیز زن هستند.

این گزارش همچنین تعداد زخمی های انتفاضه سوم را چهار هزار و 600 نفر اعلام کرد.

  • رژیم صهیونیستی 13 فلسطینی را در کرانه غربی بازداشت کرد

از سوي ديگر در ادامه برخورد نظامیان رژیم صهیونیستی با اعتراضات فلسطینیان به سیاست های این رژیم، نظامیان صهیونیست 13 فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه غربی بازداشت کردند.

به گزارش فلسطین الیوم، باشگاه اسرای فلسطینی در بیانیه روز چهارشنبه خود اعلام کرد: نیروهای امنیتی این رژیم پنج جوان 22 تا 31 ساله را در الخلیل، و پنج نفر دیگر از جمله یک نوجوان 15 ساله را در رام الله و البیره بازداشت کردند.

این گزارش همچنین خبر از بازداشت دو نوجوان 14 و 15 ساله بنام صلاح مونس و محمد القارصلی در بیت المقدس و یک جوان دیگر در نابلس داده است.

سرزمین های اشغالی فلسطین از ابتدای ماه اکتبر (9 مهر ماه) صحنه اعتراض گسترده فلسطینی ها به سیاست های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در قبال مسجدالاقصی بوده است.

در دور تازه قیام فلسطینی ها معروف به انتفاضه سوم یا انتفاضه قدس، دستکم 156 فلسطینی شهید و هزاران فلسطینی دیگر زخمی یا بازداشت شده اند.

کد خبر 321528

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha