همشهری آنلاین: مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد که ۴۲ شهروند بحرینی از جمله ۵ کودک ظرف یک هفته تظاهرات در اعتراض به اعدام آیت الله نمر باقر النمر روحانی برجسته عربستانی بازداشت شدند.

ادامه سرکوب مردم بحرین از سوی رژیم آل خلیفه

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی اللؤلؤه، بر اساس اعلام مرکز یادشده، از 4 تا 10 ژانویه جاری 43 درصد بازداشت ها بطور خودسرانه انجام گرفت و تمامی راهپیمایی های برگزار شده علیه اعدام شهید نمر مسالمت آمیز بود.

مرکز حقوق بشر بحرین افزود:دادگاه رژیم آل خلیفه 6شهروند بحرینی را در مجموع به 30 سال زندان و 3 تن را به زندان ابد محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، دادگاه رژیم بحرین محاکمه 4 شهروند این کشور از جمله 2 تن از مخالفان برجسته به نام های ابراهیم شریف و فاضل عباس را به تعویق انداخت.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال 2011 میلادی تاکنون شاهد موج اعتراضات مردم این کشور است که خواستار اعمال اصلاحات سیاسی هستند.

رژیم آل خلیفه به کمک نظامیان سعودی و ماموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره و نظامیان دیگر کشورهای عربی که در بحرین مستقر شده اند، اعتراضات مردمی این کشور را سرکوب می کنند.

بر اساس اسناد منتشره در پایگاه ویکی لیکس، رژیم بحرین در سال 2012 برای سرکوب مخالفان از کشورهای مغرب و اردن نیز درخواست کمک نظامی کرده بود که با موافقت این دو کشور روبه رو شد.

کد خبر 321517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha