سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

همشهری دو - مریم حدادی: احتمالا این روزها حضور پرتقال در یخچال خانه شما همیشگی است و شب‌ها که اعضای خانواده دور هم جمع می‌شوند چند عدد از این پرتقال‌های تازه و آبدار و خنک را از یخچال بیرون می‌آورید و آنها را با عشق پوست می‌کنید و دانه دانه به‌دست همسر و فرزندان خود می‌دهید تا لذت مهربانی را دور هم با چاشنی طعم پرتقال‌ها تجربه کنید.

پوست پرتغال

 اما خيلي از كدبانوها بعد از اين ضيافت خانوادگي، پوست پرتقال‌ها را راهي سطل زباله نمي‌كنند و از آنها در آشپزي استفاده‌هاي جالب و خلاقانه‌اي مي‌كنند. ما چند نمونه از كاربردهاي پوست پرتقال را براي شما آورده‌ايم.

  • تلخي پوست پرتقال را بگيريد

بسته به نوع استفاده‌اي كه از پوست پرتقال داريد آن را برش بزنيد. سعي كنيد قسمت سفيد پوست پرتقال را بگيريد. تلخي پوست پرتقال بيشتر در همين قسمت است. اما اگر از اين پوست‌هاي پرتقال براي داخل كيك يا نان استفاده مي‌كنيد بهتر است اجازه دهيد اين قسمت سفيد باقي بماند تا عطر آن بعد از پخت همچنان در خانه شما بپيچد. حالا پوست پرتقال‌ها را درون قابلمه‌اي بريزيد كه گنجايش اين مقدار مواد همراه با 2ليوان آب سرد را داشته باشد. قابلمه را روي شعله زياد قرار دهيد تا بجوش بيايد. وقتي به نقطه جوش رسيد مواد را درون صافي بريزيد و روي آن آب سرد بگيريد تا كامل شسته و سرد شود. حالا دوباره قابلمه را پر از آب سرد كنيد و پوست پرتقال‌ها را درون آن بريزيد. اين كار را 3دفعه ديگر ادامه دهيد. حالا تلخي پوست پرتقال‌ها گرفته شده است و مي‌توانيد آن را در يخچال نگهداري كنيد تا از آن استفاده كنيد.

  • پوست مركبات شكري

تلخي پوست پرتقال را مانند روشي كه ذكر شد گرفته‌ايد؟ حالا اگر مي‌خواهيد براي پذيرايي از مهمانان‌تان يك شيريني متفاوت داشته باشيد يا كيك‌هاي‌تان عطر پرتقال داشته باشند روش زير را دنبال كنيد. پوست‌هايي كه به شكل نگيني خرد كرده‌ايد و تلخي‌شان گرفته شده است را به همراه 2ليوان آب و 2ليوان شكر درون تابه‌اي بريزيد و تابه را روي حرارت زياد قرار دهيد. زماني كه به جوش آمد شعله را كم كنيد تا با حرارت ملايم پوست‌ها شيرين شوند. بسته به حجم مواداوليه‌تان به زماني حدود 45دقيقه براي اين مرحله احتياج داريد. بعد از اين زمان، شعله گاز را خاموش كنيد تا خودش سرد شود. حالا مواد را توي يك صافي بريزيد و اجازه دهيد شربت از مواد به‌طور كامل جدا شود. بعد از اين مرحله پوست‌ها را درون شكر بغلتانيد و درون يك توري بريزيد تا كاملا خشك شوند. بعد از اينكه كاملا خشك شدند مي‌توانيد آنها را درون پلاستيكي كه هوا به درونش راه ندارد منتقل كنيد و بعدا براي پذيرايي يا استفاده داخل كيك و نان آنها را بيرون بياوريد. براي اين كار علاوه بر پرتقال مي‌توانيد ليمو، نارنگي يا گريپ فروت را پوست بگيريد و به‌همين روش آنها را آماده كنيد و با تركيب رنگي‌هاي عالي در كنار هم استفاده كنيد.

  • يك شيريني بدون دردسر

از همين پوست‌هاي پرتقالي كه دور مي‌اندازيد مي‌توانيد دسري درست كنيد كه در شب‌نشيني‌هاي زمستاني كنار چاي، طعم جديد و دلنشيني دارند. كافي است پوست‌هاي پرتقال‌ها را عمودي و به‌صورت رشته‌هاي بلند برش بزنيد. قسمت گوشتي داخل پوست را بگيريد و با دستور شكري‌كردن پوست مركبات، مرحله به مرحله جلو بياييد. بعد از خشك شدنشان مي‌توانيد آنها را داخل شكلاتي كه روي بخار به روش بِن‌ماري ذوب كرده‌ايد تا نيمه فرو كنيد. تنقلات جديد شما حالا آماده‌اند! به همين خوشمزگي!

  • عطر پرتقال

بوي مركبات به شكل حرفه‌اي در علم رايحه درماني به‌منظور افزايش خلاقيت و رفع خستگي مورد استفاده قرار مي‌گيرد و از اجزاي سازنده برخي از عطرهاست. شما هم مي‌توانيد در منزل‌تان اين عطر خوش را داشته باشيد. از روشن بودن شوفاژها و بخاري‌ها در اين فصل استفاده كنيد. ظرفي حاوي پوست‌هاي پرتقال را روي شوفاژ يا روي ميز قرار دهيد و اجازه دهيد عطر دلنشين آنها در مجاورت با هوا در خانه شما بپيچد.

کد خبر 321335

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha