سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷
۰ نفر

همشهری دو - مریم حدادی: ماشین‌های لباسشویی از آن دسته ابزاری است که معمولا خانم‌ها با آن سروکار دارند.

ماشین لباسشویی

اما ممكن است خيلي از خانم‌ها درباره استفاده بهينه و بهتر از ماشين لباسشويي چيزي ندانند. رعايت چند نكته ساده مي‌تواند هم به عمر مفيد ماشين لباسشويي ما كمك كند و هم اينكه صرفه‌جويي در مصرف آب و انرژي را به همراه داشته باشد. چند نكته‌اي كه در اين مطلب مي‌خوانيد ساده اما كاربردي‌اند و نظر شما را درباره نحوه استفاده از ماشين لباسشويي عوض مي‌كنند.

  • مراقب دفترچه راهنما باشيد

دفترچه راهنماي ماشين لباسشويي برخلاف ساير وسايل خانه بسيار پركاربرد است. دفترچه را جايي نزديك ماشين لباسشويي بگذاريد تا در مواقعي كه ماشين پيام‌هايي مي‌دهد كه شما معني آن پيام‌ها را نمي‌دانيد يا از كار مي‌افتد گيج نشويد و بتوانيد مشكل را خودتان شناسايي و حل كنيد. دفترچه را روي خود ماشين لباسشويي نگذاريد چون ممكن است با حركات ماشين جابه جا شود و پشت دستگاه بيفتد.

  • لباسشويي را منبع آلودگي نكنيد

اين خطا از آن اشتباه‌هايي است كه اكثر خانم‌ها آن را انجام مي‌دهند. خانم‌ها معمولا براي جلوي چشم‌نبودن لباس‌هاي كثيف، آنها را درون ماشين لباسشويي مي‌ريزند تا زماني كه ماشين كاملا پر از لباس شد، آن را روشن كنند. غافل از اينكه عرق، رطوبت و آلودگي لباس‌ها مي‌توانند زمينه‌ساز توليد انواع ميكروب‌ها و وارد شدن آنها درون مخزن ماشين و بقيه لباس‌ها شوند. ميكروب‌هايي كه در محفظه‌هاي ريز لباس‌ها رخنه مي‌كنند تا در فرصت مناسب شروع به فعاليت كنند مي‌توانند عامل انواع حساسيت‌هاي پوستي باشند.

  • ماشين لباسشويي را تراز كنيد

تراز بودن ماشين لباسشويي براي افزايش كارايي و ايمني آن بسيار مهم است. براي اينكه ماشين را تراز كنيد بايد جلوي دستگاه را يك سانت از عقب آن بالا‌تر بگيريد. دستگاه نبايد لق باشد يا به يك سمت خاص تمايل نشان دهد. ماشين لباسشويي‌هاي امروزي همگي داراي پايه‌هاي خاصي هستند كه كار تنظيم با آنها خيلي راحت‌تر انجام مي‌شود. اگر آشپزخانه‌تان شيب زيادي دارد، پايه‌هاي عقبي را دست نزنيد و فقط پايه‌هاي جلويي را تنظيم كنيد. تنظيم‌نبودن ماشين لباسشويي هنگام كار در دور تند مشكلاتي به‌وجود خواهد آورد كه در نهايت به اين وسيله شما آسيب جدي وارد مي‌كند.

  • بيشتر صرفه‌جويي كنيد

مي‌دانستيد با تغيير چند گزينه از برنامه‌هاي ماشين لباسشويي در كاهش قيمت قبض برق‌تان اثر مستقيم مي‌گذاريد؟! براي اين كار سعي كنيد بيشتر لباس‌هاي خانواده را با آب گرم (و نه جوش) يا سرد بشوييد و با آب سرد آب كشي نماييد. به اين ترتيب در انرژي و پول صرفه‌جويي مي‌كنيد. از آب داغ تنها در بعضي مواقع كه لباس‌ها به‌شدت چرك و كثيف هستند بايد استفاده كنيد نه هميشه و براي همه لباس‌ها. قرار دادن درجه ماشين از داغ به گرم، مصرف انرژي را به نصف تقليل مي‌دهد. نكته ديگر اينكه پودر را بيش از حد نياز استفاده نكنيد، كف زياده از حد به ماشين فشار مي‌آورد و ماشين در اين صورت انرژي بيشتري براي شست‌وشوي لباس‌ها نياز خواهد داشت.

  • دقيق نگاه كنيد

محفظه اصلي ماشين لباسشويي در ظاهر كاملا تميز است اما توجه كنيد اين محفظه سوراخ‌هاي بسياري دارد كه محل مناسبي براي ايجاد جرم و آلودگي است. اما نگران نباشيد. اين معضل هم راه‌حل آساني دارد. براي تميزكردن اين محفظه كافي است هر‌ماه يك دور ماشين لباسشويي را به‌صورت خالي روشن كنيد. براي تميزي بيشتر مقدار كمي پودر شوينده داخل آن بريزيد و ماشين را روشن كنيد. دقت داشته باشيد كه دماي آب براي اين كار حتما ۶۰ درجه باشد كه تميزي كامل‌تر و نتيجه بهتري را براي شما به همراه داشته باشد.

کد خبر 322114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha