۵‌ ماه بعد از دستگیری قاتلان سریالی گلستان، دادستان گرگان از صدور کیفرخواست برای آنها خبر‌داد.

متهم

جنايتكاران مردي مخوف و پدر و پسري سابقه‌دار هستند كه با همدستي يكديگر و با انگيزه سرقت 13نفر را به قتل رسانده‌اند.
روز 8فروردين امسال 2مرد نقابدار راننده پرايدي را در گرگان به قتل رساندند تا خودرواش را سرقت كنند. از همان زمان تحقيقات ويژه‌اي از سوي پليس براي شناسايي عاملان جنايت آغاز شد و تجسس‌هاي افسران آگاهي نشان ‌داد گلوله‌ها از يك سلاح كلاشنيكف شليك شده است و در جريان 3سرقت مسلحانه ديگر در گرگان نيز تبهكاران از همين سلاح استفاده كرده‌اند.

با ادامه تحقيقات كارآگاهان به اطلاعاتي دست‌يافتند كه نشان مي‌داد پدر و پسري به نام اكبر و رضا در اين سرقت‌ها دست دارند. آنها دستگير شدند و در بازجويي‌هاي مقدماتي به سرقت‌هاي مسلحانه و قتل راننده پرايد در فروردين امسال اعتراف كردند و گفتند در ده‌ها فقره سرقت مسلحانه موتورهاي كشاورزي در روستاهاي اطراف دست داشته‌اند. اما اين پايان اعترافات آنها نبود و اكبر و پسرش قتل مرد كارخانه‌داري در شهرستان كردكوي را نيز گردن گرفتند.

  • شناسايي متهم اصلي

مرد ميانسال و پسرش هر روز به سرقت تازه‌تري اعتراف مي‌كردند تا اينكه روزي اكبر اعتراف كرد همدست ديگري به نام حسين داشته كه او نيز تاكنون دست‌كم 3نفر را به قتل رسانده است. همين اطلاعات كافي بود تا مأموران به مخفيگاه حسين در شهرستان گنبد بروند و او را دستگير كنند. اين مرد در ادامه به قتل 11نفر اعتراف كرد و گفت قتل‌ها را در شهرهاي گرگان، فاضل‌آباد، علي‌آباد، آق‌قلا، خان ببين، دلند، راميان و... مرتكب شده است.

او قتل‌هايش را از سال‌ها قبل‌تر بر سر معامله مواد، انتقامجويي يا سرقت انجام داده بود و هر كه در برابرش مقاومت مي‌كرد را به قتل مي‌رساند. در ادامه رسيدگي به اين پرونده جنجالي، حسين براي اينكه بتواند رسيدگي به پرونده‌اش را وارد مرحله‌اي طولاني كند، مدعي شد كه علاوه بر 11نفر در ايران، 10نفر را هم در يكي از كشورهاي همسايه به قتل رسانده است.

او گفت: بر سر معامله مواد‌مخدر با فردي در يكي از كشورهاي همسايه‌ دچار اختلاف شده بودم. براي ديدنش به اين كشور رفتم. قرارمان در يكي از كوه‌هاي منطقه بود. وقتي به آنجا رسيدم، ديدم او و دوستانش دور آتشي در كوه‌ جمع شده‌اند. آنها را به رگبار بستم و همگي را به قتل رساندم. پس از اعترافات اين مرد، بررسي‌هايي كه از طريق اينترپل انجام شد، ثابت كرد كه ادعاي وي دروغ بوده است.

حالا با گذشت 5‌ماه از دستگيري متهمان حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين حقي، دادستان گرگان از صدوركيفرخواست براي متهمان قتل‌هاي سريالي گرگان خبرداده و مي‌گويد كه پرونده براي صدور رأي به دادگاه فرستاده شده است و حكم متهمان به‌زودي صادر خواهد شد. به گفته وي، 3نفر از متهمان اصلي پرونده به 13فقره قتل عمدي با كلاشنيكف و كلت اعتراف كرده‌اند و در تحقيقات مشخص شد كه قتل‌ها از سال‌78 آغاز شده و همه قتل‌ها توسط اين افراد انجام شده است. هم‌اكنون 3نفر از متهمان اصلي پرونده با قرار بازداشت موقت در زندان به‌سرمي‌برند و 12نفر از متهمان نيز با قيد وثيقه آزاد هستند. دادستان گرگان ادامه داد: متهمان به 86فقره سرقت ازجمله تراكتور، موتور چاه آب وخودرو اعتراف كرده‌اند.

کد خبر 321046

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha