۸ مرد که به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم شده بودند سحرگاه دیروز در زندان رجایی شهر کرج پای چوبه دار رفتند؛ ۵نفر از آنها مجازات شدند، یکی توانست پای چوبه دار با پرداخت دیه از اولیای دم رضایت بگیرد و اجرای حکم ۲نفر به وقت دیگری موکول شد.

اولين محكوم به مرگ فردي بود كه سوم ارديبهشت‌ماه سال84 يك راننده تاكسي را به قتل رساند. راز اين جنايت اما 5سال بعد فاش شد. ماجرا از اين قرار بود كه 20خرداد‌ماه سال89 مردي كه در يك خانه ويلايي حوالي نسيم شهر زندگي مي‌كرد به‌دليل گرفتگي لوله‌هاي آب با يك لوله‌كش تماس گرفت.

جوان لوله كش در آنجا حاضر شد و آنها شروع به كندن باغچه خانه كه لوله از زير آن رد شده بود كردند تا مشخص شود آب در كدام قسمت دچار نشست شده است. آنها اما پس از كندن باغچه به استخوان‌هاي انسان برخوردند و ماجرا را به پليس خبر دادند. تيمي از ماموران وارد عمل شدند و به سراغ افرادي رفتند كه پيش از اين دراين خانه ويلايي سكونت داشتند. در ميان آنها مردي بود كه 5سال قبل در اين خانه مستأجر بود و پس از آن اسباب‌كشي كرده بود.

كارآگاهان با انجام رديابي‌ها وي را شناسايي و دستگير كردند. اين مرد در بازجويي‌ها راز جنايت 5ساله را فاش كرد و گفت: ارديبهشت سال84 بود كه در اين خانه زندگي مي‌كردم و در آن زمان به‌خاطر اعتيادم، نتوانستم كار مناسبي پيدا كنم. براي همين تصميم به سرقت و زورگيري گرفتم. وي ادامه داد: روز حادثه در شهريار سوار يك تاكسي شدم و از راننده خواستم به‌صورت دربستي به نسيم شهر برود. وقتي مقابل خانه‌ام رسيد از راننده خواستم تا به خانه‌ام بيايد.

به او چاي تعارف كردم و وقتي وارد خانه شد با تهديد چاقو از او خواستم هرچه پول دارد در اختيارم قرار دهد اما او گفت پولي ندارد، من هم با كمربند خفه‌اش كردم. پس از آن گودالي در باغچه كندم و جسد او را در آنجا دفن كردم. پس از آن 15هزار تومان پولي را كه داخل جيبش بود را سرقت كردم و ماشينش را چند خيابان آن طرف‌تر رها كردم. اين مرد پس از اقرار به جنايت دردادگاه كيفري محاكمه و به قصاص محكوم شد كه حكم او سحرگاه ديروز اجرا شد.

  • قتل ميوه‌فروش

فرد ديگري كه صبح ديروز در زندان رجايي شهر قصاص شد مرد 42ساله‌اي بود كه 23آذر90 جوان ميوه فروشي را به قتل رساند. در آن زمان گزارش ناپديد شدن ميوه‌فروش در اختيار پليس پايتخت قرار گرفت و مأموران در تحقيقات پي بردند كه وي با زن جواني در ارتباط بوده است. اين زن دستگير شد و راز جنايت را فاش كرد. او گفت: مدتي قبل با جوان ميوه‌فروش آشنا شدم اما چون شوهر داشتم عذاب‌وجدان گرفتم و دست به‌خودكشي زدم. وقتي شوهرم علت خودكشي‌ام را پرسيد به دروغ گفتم كه جوان ميوه فروش به زور به من تجاوز كرده است. شوهرم از من خواست تا او را به خانه دعوت كنم تا نقشه قتلش را اجرا كند و پس از جنايت جسد او را از خانه بيرون برد و به آتش كشيد. با دستگيري شوهر وي حكم قصاص اين مرد جنايتكار صادر و مدتي بعد از سوي قضات ديوان عالي كشور تأييد شد.

سومين فردي كه نامش در فهرست اعدامي‌هاي روز گذشته بود و قصاص شد داماد جواني بود كه 14فروردين‌ماه سال89، پدرزن و مادرزنش را به قتل رساند.وي پس از دستگيري چنين گفت: از مدت‌ها قبل با همسر و خانواده‌اش اختلاف داشتم. آنها وضع مالي خوبي داشتند اما من چند وقتي مي‌شد كه بيكار بودم و بر سر اين موضوع با همسرم درگيري داشتم. شب حادثه پس از دعوا با همسرم به خانه پدرزنم رفتم. تصميم گرفتم آنها را به قتل برسانم تا ارثيه به همسرم برسد. آن شب با ضربه ميله آهني هردو را به قتل رساندم و پس از آن هرچه پول و طلا داخل گاوصندوق بود را سرقت كردم. اين مرد پس از اقرار به 2جنايت به قصاص محكوم شد كه قضات شعبه 29ديوان عالي كشور رأي را قطعي كردند.

چهارمين فردي كه ديروز به دار مجازات آويخته شد پسر جواني بود كه 11آبان‌ماه88 دست به جنايت‌زد. آن روز جسدي در جاده هراز كشف شد كه پس از شناسايي هويت وي مشخص شد كه همسر وي در جنايت دست داشته است. او با همدستي پسري كه با او در ارتباط بود نقشه قتل شوهرش را كشيد. روز حادثه متهم به خانه زن جوان رفت و در كمد پنهان شد. وقتي شوهر وي رسيد به سمت او حمله كرد و جنايت آفريد. اين پسر جوان پس از قتل جسد را در جاده هراز رها كرد كه حكم قصاصش در ديوان عالي كشور قطعي شده بود. و اما آخرين فردي كه نامش در فهرست محكومان روز گذشته بود و قصاص شد، جوان 30ساله‌اي بود كه در جريان يك نزاع دسته‌جمعي فردي را كه براي ميانجيگري وارد درگيري شده بود به قتل رساند.

  • نجات از قصاص

علاوه براجراي حكم 5 قاتل قرار بود 3نفر ديگر نيز سحرگاه ديروز در زندان رجايي شهر مجازات شوند اما 2نفر از آنها توانستند پاي چوبه دار براي مدتي از اولياي دم مهلت بگيرند. از سويي يكي از آنها پاي چوبه دار به گريه و التماس افتاد و در واپسين لحظات از اولياي دم خواست تا او را ببخشند كه در نهايت اولياي دم دلشان به رحم آمد و راضي به دريافت 200ميليون تومان ديه شدند. متهمي كه ديروز از قصاص رهايي يافت سوم دي‌ماه سال90 يكي از دوستانش را كه به‌خاطر اختلافاتي از او كينه به دل داشت به بهانه پيدا كردن گنج به حاشيه تهران كشاند. وي پس از قتل جسد وي را دفن كرد كه پس از مدتي گير افتاد. او با بخشش اولياي دم به‌زودي از لحاظ جنبه عمومي جرم محاكمه خواهد شد.

کد خبر 320794

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha