همشهری آنلاین: دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان ایران که به سوریه سفر کرد در دیدار با دکتر وائل الحلقی نخست وزیر سوریه راه های تقویت همکاری میان دو کشور در زمینه بخش بهداشت و درمان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

دیدار وزیر بهداشت ایران با نخست وزیر سوریه در دمشق

به گزارش خبرگزاري سوريه، نخست وزير سوريه از نقش ملت و دولت ایران در تقویت قدرت پایداری ملت و دولت سوریه در مقابله با جنگ تروریستی از طریق حمایت های سیاسی در محافل بین المللی و کاهش آثار اقتصادی و محاصره اقتصادی ظالمانه علیه ملت سوریه و تقویت محور مقاومت قدردانی کرد.

دکتر وائل الحلقی ضمن اشاره به وضعیت بخش بهداشتی درمانی کشورمان پیش از جنگ تروریستی گفت: این بخش بسیار پیشرو و پیشرفته و صنعت داروسازی به شکوفایی رسیده بود و داروهای ساخت سوریه به دلیل کیفیت آن علاوه بر مراکز درمانی داخلی به بسیاری از کشورها نیز صادر می شد.

نخست وزير سوريه نشان داد: بخش بهداشتی و درمانی از نخستین روزهای جنگ عليه سوريه مورد هدف قرارگرفت به طوری که کارخانه های تولید دارو ویران شد و غارت شد، مراکز درمانی تخریب شد و آمبولانس ها و کادر پزشکی مورد هدف قرارگرفت.

نخست وزير سوريه افزود : حکومت تلاش می کند این بخش را برای تحقق امنیت بهداشتی و دارویی، مانند گذشته در همه زمینه ها فعال کند.

دکتر وائل الحلقی اشاره کرد: بخش بهداشتی سوریه به دارو ها ويژه ای و دستگاه هایی نیاز دارد که امکان تهیه آن ها از ایران و دیگر کشورهای دوست وجود دارد.

نخست وزیر سوریه بر اهمیت فعال سازی همکاری بهداشتی میان دو کشور برای بازسازی بخش بهداشتی و دارویی در سوریه تاكيد کرد.

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان ایران در این دیدار گفت: دولت ایران تلاش می کند امکانات پایداری و مقاومت ملت سوریه را تقویت کند و نیازهای پزشکی و دارویی آن را تامین کند.

دکتر سید حسن هاشمی افزود: اطمینان داریم که ملت سوریه و محور مقاومت پیروز خواهند شد.

در این دیدار دكتر نزار یازجی وزیر بهداشت سوریه و محمد رضا رئوف شیبانی سفیر ایران در دمشق حضور داشتند.

وزیر بهداشت ایران دکتر سید حسن هاشمی پس از این دیدار در گفت و گو با خبرنگاران گفت: طی این نشست همکاری های 2لمی و تبادل دارو و تجهیزات پزشکی مورد بحث و بررسی قرارگرفت،سال های بهتری را در پیش خواهیم داشت و این مرحله سخت را پشت سرخواهیم گذاشت و ملت های ما شاهد عزت و اقتدار بیشتری خواهند بود.

دکتر نزار یازجی وزیر بهداشت سوریه با همتای ایرانی خود دکتر سید حسن هاشمی راه های تقویت همکاری میان دو کشور در زمینه بخش بهداشت و درمان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وزیر بهداشت ایران دکتر سید حسن هاشمی تاکید کرد: ایران از هیچ تلاشی برای حمایت از سوریه دریغ نخواهد کرد.

کد خبر 320902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha