همشهری آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت و سفیر سوریه در تهران درباره پیگیری تفاهم‌نامه دو کشور در خصوص از سرگیری اعزام زائران ایرانی به سوریه دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت در اين ديدار با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده ميان ايران و سوريه مبني بر از سرگيري اعزام زائران ايراني به سوريه، گفت: بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت از اين موضوع استقبال مي‌كنند و مردم ايران از سرگيري اين سفر را از سازمان حج دنبال مي‌كنند كه البته از سرگيري اين سفر مستلزم اجراي تمهيدات امنيتي و اطمينان از تأمين امنيت زائران است.

اوحدي به ديدار مسئولين ايراني با نخست وزير و رئيس شوراي امنيت سوريه اشاره و ابراز اميدواري كرد: با نهايي شدن پيوست امنيتي سفر زائران ايراني به سوريه، زمينه اجراي اين سفر زيارتي فراهم شود.

عدنان محمود، سفير سوريه در تهران نيز در اين ديدار از حمايت‌ها و پشتيباني‌هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي، دولت جمهوري اسلامي ايران و ملت شريف ايران از ملت سوريه تشكر و قدرداني كرد و گفت: مسئوليت پيگيري اجراي تفاهم‌نامه ميان دو كشور مبني بر از سرگيري اعزام زائران ايراني به سوريه به اينجانب محول شده است.

سفير سوريه در تهران ابراز اميدواري كرد تا با شرايط و تحولات اخير سوريه زمينه اجراي تفاهم‌نامه و تأمين امنيت زائران فراهم شود تا زائران با سهولت و آرامش بتوانند براي زيارت حضرت زينب (س) و حضرت رقيه (س) راهي سوريه شوند و از اين طريق روابط دو كشور نيز عمق بيشتري پيدا كند.

عدنان محمود با اشاره به اينكه مسئوليت پيگيري اجراي تفاهم‌نامه دو كشور به وي واگذار شده است، اعلام آمادگي كرد تا هر چه سريع‌تر موضوع را با جديت دنبال نمايد.

تفاهم‌نامه از سرگيري اعزام زائران زائران ايراني به سوريه در جريان سفر رئيس سازمان حج و زيارت كشورمان به سوريه پيش از موسم حج امسال به امضا رسيد.

کد خبر 320009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha