همشهری آنلاین: سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه خون شیخ نمر دامن آل سعود را خواهد گرفت گفت: عربستان سعودی با عدالت خواهی و شجاعت شیخ نمر مشکل داشت.

سید حسن نصرالله: خون شیخ النمر دامن آل سعود را خواهد گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان روز یکشنبه در جریان مراسم بزرگداشت «شیخ محمد خاتون» اقدام به ایراد سخنرانی کرد.

بر اساس این گزارش، سید حسن نصرالله در آغاز سخنرانی خود تصریح کرد: شهادت مظلومانه این مجاهد فی سبیل الله را به خانواده وی و تمامی مسلمانان جهان تبریک و تسلیت می گویم.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین تصریح کرد: شیخ نمر النمر از دانش آموختگان مکتب کربلا بود.

سید حسن نصرالله با اشاره به فضیلت های «شیخ محمد خاتون» از چهره های برجسته مقاومت که به تازگی بر اثر بیماری درگذشته است، تصریح کرد: هنگامی که مرحله مقاومت مسلحانه آغاز شد، شیخ خاتون در زمره اولین افرادی بود که به اردوگاه های آموزش نظامی پیوست.

وی با بیان اینکه شیخ خاتون در سال های پایانی عمر خود به ترویج فرهنگ و ارزش های اسلامی پرداخت، اظهار داشت: شیخ خاتون همواره مسئولیت های تبلیغی بسیاری را بر عهده گرفت.

سید حسن نصرالله در ادامه افزود: شهدای نسل اول بیشترین نقش را در تحقق پیروزی ها و دستاوردهای سال ۲۰۰۶ داشتند و نوادگان آنها امروز در خط مقدم مقابله با پروژه تکفیریها برای نابودی منطقه ایستاده اند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به توطئه های داخلی و خارجی برای ضربه زدن به مقاومت اسلامی، اظهار داشت: هیچ کس قادر نیست در راه مقاومت اسلامی لبنان سنگ اندازی کرده، عزت و صلابت آن را به چالش بکشد و از ورود آن به تمامی میدان های جهاد جلوگیری کند.

سید حسن نصرالله همچنین اظهار داشت: در شبه جزیره عربستان، یک دولت جعلی به نام عربستان سعودی به وجود آمده است.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: اکنون این سرزمین (شبه جزیره عربستان) به جایی تبدیل شده است که هیچ روحانی چه شیعه و چه سنی نمی تواند در آنجا سخن بگوید و اعتراضی داشته باشد.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: سرزمین حرمین، سرزمین پیامبر(ص)، سرزمین اهل بیت علیهم السلام و صحابه گرانقدر و همچنین سرزمین مجاهدان در صدر اسلام، امروز به اسم خاندانی نام گرفته است که با سیاست های قتل و کشتار و ارعاب خود را به مردم شبه جزیره عربستان تحمیل کردند.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه از کنار مسأله اعدام عالم بزرگ و مجاهدی همچون شیخ نمر النمر، نمی توان به سادگی گذشت، گفت: شیخ نمر همواره مسالمت جو بود، درست مانند دیگر روحانیون بحرینی که تمامی آنها در زندان به سر می برند.

وی اظهار داشت: مشکل رژیم سعودی با شیخ نمر النمر این بود که این عالم برجسته فریاد حق و عدالت خواهی را سر می داد و بسیار شجاع بود. خون شیخ النمر دامن آل سعود را خواهد گرفت.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با طرح این سؤال که چرا مقامات سعودی با وجود اعتراض بسیاری از چهره های برجسته شیعه و اهل تسنن، درست این زمان را برای اعدام شیخ نمر النمر برگزیدند، تصریح کرد: خون شیخ نمر النمر دامان خاندان سعودی را خواهد گرفت و تا روز قیامت آنها را تعقیب خواهد کرد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: در عربستان وضعیت به گونه ای شده است که هر کس سخن بگوید، اعدام می شود؛ با این وجود مقامات سعودی همچنان به خود اجازه می دهند تا از اصول آزادی و حقوق بشر سخن بگویند.

وی در ادامه اظهار داشت: آمریکا به علمای شیعه مناطق شرقی عربستان سعودی پیشنهاداتی ارائه کرده بود تا در قبال آن ساز جدایی بزنند، اما آنها موافقت نکردند.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه عربستان سعودی هیچ ارزشی برای علمای اسلام، طوایف اسلامی، افکار عمومی جهان اسلام قائل نیست، اظهار داشت: عربستان سعودی با اعدام شیخ نمر این پیام را به جهان اسلام و عرب رساند که هرکس قصد انتقاد از این رژیم را داشته باشد، باید خون دهند؛ این اقدام همچنین از چهره تروریستی ـ تکفیری سعودی ها پرده برداشت.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه سعودی ها به دنبال ایجاد اختلاف میان شیعیان و اهل تسنن هستند، اظهار داشت: این توطئه ای است که رژیم سعودی همواره به آن دلخوش کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه در هر مشکلی که میان شیعیان و اهل تسنن به وجود می آید باید اندیشه، پول و عوامل آل سعود را جستجو کرد، خطاب به شیعیان گفت: این آل سعود بود که شیخ نمر النمر را اعدام کرد نه اهل تسنن.

وی اظهار داشت: سعودی ها در یمن هم سیاست وحشیانه خود را به کار گرفته اند و به دنبال مذاکرات سیاسی نیستند؛ تنها هدف آنها نابودی یمن است.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: امروز مسئولیت امت اسلامی این است که حنجره آن به حنجره شیخ نمر النمر تبدیل شود و سخن حق را جاری کند، هرچند که تاوان سنگینی داشته باشد.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: اکنون وقت آن رسیده است که جهان، نام رژیم سعودی را در لیست سازمان های تروریستی قرار دهد؛ رژیمی که پدر و مادر تمامی گروه های تروریستی در جهان محسوب می شود.

وی ادامه داد: اکنون وقت آن رسیده است که به صراحت اعلام کنیم، رژیم غارتگر و ظالم سعودی سرزمین شبه جزیره عربستان را به اشغال خود درآورده و ملت مظلوم آن را به باد ستم گرفته است.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: وقت آن رسیده است که به صراحت اعلام کنیم، آل سعود سرچشمه اندیشه تکفیری است؛ اندیشه ای که جهان را تهدید می کند.

سید حسن نصرالله افزود: کتاب هایی که داعش به کودکان آموزش می دهد، درست همان کتاب هایی هستند که در مدارس سعودی تدریس می شوند.

وی با بیان اینکه سعودی ها یکی از عوامل اصلی ریخته شدن خون مسلمانان در تمامی کشورهای جهان اسلام هستند، تصریح کرد: وقت آن رسیده است که این رژیم از تمامی نهادهای حقوق بشری اخراج شود.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: وقت آن رسیده است تا از خوش خدمتی های بی دریغ رژیم سعودی به انگلیس در ضربه زدن به مسأله فلسطین سخن گفت.

سید حسن نصرالله در بخش پایانی سخنان خود به ترور شهید «سمیر القنطار» توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرده و گفت: از کنار مسأله کشتار برادرانمان به همین سادگی نمی گذریم؛ صهیونیست ها از پاسخ ما به شهادت قنطار هراسان هستند؛ البته باید هم هراسان باشند.

کد خبر 320304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha