چوپان کرولال هنگام چرای گوسفندانش، افرادی را که برای استراحت کنار جاده‌های خلوت مشهد اتراق می‌کردند شناسایی می‌کرد و با ارسال پیامک برای همدستانش، نقشه‌ زورگیری را کلید می‌زد.

متهمان

اعضاي اين گروه خطرناك از 2 هفته قبل با شكايت پدر و دختري تحت تعقيب پليس آگاهي استان خراسان رضوي قرار گرفتند. ماجرا از اين قرار بود كه پدر 64ساله و دختر جوانش سوار خودروي خود شدند تا براي انجام كاري از يكي از شهرستان‌هاي خراسان رضوي به مشهد بروند. آنها در حاشيه شهر مشهد كنار جاده توقف كردند و مشغول صرف ناهار شدند غافل از اينكه يك چوپان در آن حوالي آنها را زيرنظر دارد. مرد 64ساله كه هنوز از اتفاق تكان‌دهنده‌اي كه براي او و دخترش رخ داده، وحشت‌زده بود درخصوص جزئيات آن به كارآگاهان گفت: من و دخترم در يك منطقه تفريحي در حاشيه شهر توقف كرده و كنار جاده نشسته بوديم.

درحالي‌كه مشغول صرف ناهار بوديم ناگهان 3جوان نقابدار به سمت ما حمله كردند. آنها دست‌وپاي من و دخترم را بستند و با تهديد پول و طلاهاي دخترم را سرقت كردند. آنها اما تنها به سرقت راضي نشدند، مردان نقابدار با بي‌رحمي دخترم را مورد ضرب و شتم قرار دادند و او را مورد آزار و اذيت قرار دادند. هرچه التماسشان كردم به دخترم كاري نداشته باشند بي‌فايده بود و آنها نقشه خود را عملي كردند.

مرد 64ساله در ادامه گفت: مردان شيطان‌صفت پس از سرقت 2ميليون پول نقدي كه همراهمان بود و كارت‌هاي عابربانك، مدارك شناسايي و سوئيچ خودرو فرار كردند. در چنين شرايطي من و دخترم به سختي خود را به كنار جاده رسانديم و از خودروهاي عبوري كمك خواستيم و با كمك آنها خود را به اداره پليس رسانديم.

  • شروع تحقيقات

با ثبت اين شكايت تكان‌دهنده، تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي استان خراسان رضوي زيرنظر فرمانده انتظامي مشهد تحقيقات خود را در اين خصوص آغاز كردند. در شرايطي كه متهمان سعي كرده بودند هيچ ردي از خود به جا نگذارند، كارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي موفق شدند پس از گذشت چند روز مخفيگاه 2 نفر از متهمان را شناسايي كنند. آنها در كارگاهي در حاشيه شهر مشهد مشغول به كار بودند.

  • دستگيري

كارآگاهان در عملياتي غافلگيرانه 2‌نفر از متهمان را دستگير كردند.آنها در مواجهه حضوري با پدر و دختر چاره‌اي جز اقرار نديدند و گفتندكه زاغزني باند را يك چوپان كرولال به‌عهده دارد. يكي از متهمان گفت: معمولا جوان چوپان كه گوسفندانش را براي چرا به حاشيه شهر مشهد مي‌برد به محض ديدن افرادي كه براي استراحت كنار جاده‌اي خلوت توقف كرده بودند، مشخصات آنها را براي من يا همدست ديگرم پيامك مي‌كرد.

پس از آن من و دوستم به سمت محل مورد نظر مي‌رفتيم و درحالي‌كه صورت‌هاي خود را با نقاب پوشانده بوديم با كمك جوان چوپان دست و پاي طعمه‌هايمان را مي‌بستيم و اموالشان را سرقت مي‌كرديم. علاوه بر اين چنانچه زن يا دختري همراهشان بود با تهديد به آنها تجاوز مي‌كرديم. پس از اقرار اين دو متهم، مأموران كلانتري طرق مشهد، سومين عضو باند كه چوپاني كرولال بود را دستگير كردند. او كه زاغزن باند بود، براي هر طعمه‌اي كه به همدستانش معرفي مي‌كرد، از اموال سرقتي درصد مي‌گرفت.


در همين حال، سرتيپ بهمن اميري‌مقدم فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي در اين خصوص گفت: اعضاي اين باند در بازجويي‌ها به 5فقره سرقت مشابه با همين شگرد اقرار كردند و گفتند كه بيشتر طعمه‌هايشان خانواده‌هايي بودند كه براي استراحت در كنار جاده‌ها توقف كرده بودند و آنها علاوه بر سرقت، دست به آزار و اذيت نيز مي‌زدند. به گفته وي، اعضاي اين باند براي انجام تحقيقات بيشتر و شناسايي شاكيان احتمالي ديگر در اختيار كارآگاهان قرار گرفته‌اند.

کد خبر 319291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha