عامل کلاهبرداری‌های عجیب پایتخت جوان کم سن و سالی بود که با شگردی منحصربه‌فرد طعمه‌هایش را سرکیسه می‌کرد.

متهم

 او پس از تماس با شماره تلفن‌هاي تصادفي، نقش پسر خانواده را بازي مي‌كرد كه تصادف كرده و نياز فوري به پول دارد.
نخستين طعمه اين جوان 18ساله، زن و شوهري بودند كه 3ميليون تومان به‌حساب او واريز كردند. مرد ميانسال در توضيح ماجراي كلاهبرداري به مأموران گفت: بعد از ظهر يكي از روزهاي آذرماه بود و همراه همسرم براي خريد به بازار رفته بوديم.

همان موقع تلفن همراه همسرم زنگ خورد. صداي ضعيف پسر جواني به گوش مي‌رسيد. همسرم تصور كرد كه پسرمان پشت خط است و پرسيد: «مجيد تويي پسرم؟» او هم جواب داد: «بله» و بعد توضيح داد كه تصادف كرده و در بيمارستان... بستري است و ما بايد فوري 3ميليون تومان به‌حساب دكترش واريز كنيم تا كارهاي درمان او را انجام دهد. حتي وقتي همسرم وحشتزده پرسيد كه چه اتفاقي افتاده؟ او جواب داد كه اول پول را واريز كنيم و وقتي به بيمارستان رفتيم، همه‌‌چيز را تعريف مي‌كند.

شاكي ادامه داد: من و همسرم با شنيدن خبر تصادف پسرمان شوكه شده بوديم. دست و پايمان را گم كرده بوديم و با گرفتن شماره كارت پزشك معالج، همان لحظه 3ميليون تومان به حسابش واريز كرديم. بعد به سمت بيمارستان به راه افتاديم و در بين راه با شماره تلفن پسرمان تماس گرفتيم كه بگوييم پول را واريز كرده‌ايم.

وقتي پسرم گوشي را برداشت، كاملا سرحال بود. از او درباره تصادف پرسيدم اما با تعجب گفت كه اصلا تصادف نكرده و حالا هم در محل كارش است. پس از آن با بيمارستان تماس گرفتيم و مشخصات پزشكي را داديم كه پول را به حسابش واريز كرده بوديم اما گفتند كه در بيمارستان پزشكي با آن مشخصات كار نمي‌كرد. در نهايت با شماره تلفني كه با همسرم تماس گرفته شده بود، تماس گرفتيم اما كسي جواب نمي‌داد. آنجا بود كه متوجه شديم همه ماجرا چيزي جز كلاهبرداري نبوده است.

با شكايت اين زوج، تحقيقات كارآگاهان اداره 14پليس آگاهي تهران براي شناسايي و دستگيري كلاهبردار شروع شد. مأموران تصور مي‌كردند كه با يك مجرم كاملا حرفه‌اي روبه‌رو هستند و از طريق ردگيري شماره حسابي كه پول به آن واريز شده بود، دريافتند كه اين مبلغ در شهرستان اشتهارد برداشت شده است.

در ادامه سرنخ‌هايي از پسري 18ساله به‌دست آمد كه پشت پرده اين كلاهبرداري بود و مأموران محل زندگي او را در اشتهارد شناسايي كردند. تيمي از مأموران با دريافت نيابت قضايي راهي اين شهر شدند اما جوان كلاهبردار كه متوجه حضور آنها در محل شده بود به پشت‌بام گريخت و متواري شد.

مأموران در تعقيب جوان سارق از اين پشت‌بام به آن پشت‌بام مي‌رفتند تا اينكه توانستند او را روي پشت‌بام يكي از خانه‌ها دستگير كنند. با كشف 10گوشي تلفن همراه و ده‌ها سيم ‌كارت در محل زندگي كلاهبردار 18ساله، او به اداره آگاهي تهران منتقل شد و در بازجويي‌ها به كلاهبرداري از طعمه‌هايش اعتراف كرد.

او گفت: من با شماره‌هاي تصادفي تماس مي‌گرفتم و اگر صداي زني ميانسال را مي‌شنيدم، با صداي گرفته و آرام شروع به حرف زدن مي‌كردم. اگر طعمه‌ام پسري هم‌سن و سال من داشت، اسمش را مي‌آورد و من هم تأييد مي‌كردم كه پسرش هستم و تصادف كرده‌ام. طعمه‌هايم با شنيدن كلمه تصادف دستپاچه مي‌شدند و من هم از اين حالشان سوءاستفاده كرده و از آنها مي‌خواستم مبالغي به شماره كارتي كه مي‌‌گويم واريز كنند. همه اين كارت‌ها را شوهرخاله‌ام برايم تهيه كرده بود و پس از اينكه پول به‌حساب واريز مي‌شد، به بانك مي‌رفتم و برداشت مي‌كردم. با اعترافات متهم، شوهرخاله‌ او نيز دستگير شد و اقرار كرد كه كارت‌ها را براي همدستش تهيه مي‌كرد و در ادامه پرونده متهمان در اختيار مرجع قضايي قرار گرفت.

  • هشدار پليس

سرهنگ محمدرضا ذاكر استقامتي، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران گفت: مالباختگان اين پرونده اگر پيش از واريز پول، كمي آرامش خود را حفظ كرده و سعي مي‌كردند از ادعاي تماس گيرنده مطمئن شوند، هرگز گرفتار اين دام نمي‌شدند. او از شهروندان خواست قبل از انجام هرگونه عمليات بانكي و وايز پول به‌حساب ساير افراد به‌ويژه به شيوه تلفني، از هويت واقعي افراد و صاحبان حساب‌هاي بانكي اطمينان حاصل كنند تا چنين كلاهي سرشان نرود.

سرهنگ ذاكراستقامتي، ادامه داد: قاضي پرونده مجوز انتشار عكس كلاهبردار 18ساله را صادر كرده و از شاكيان احتمالي خواسته است براي شكايت به اداره 14پليس آگاهي تهران مراجعه كنند. او همچنين به سوابق متهم دستگير شده اشاره كرد و گفت: متهم به‌رغم سن و سال كمي كه دارد پيش از 18سالگي نيز به جرم كلاهبرداري دستگير شده بود و به همين دليل احتمال مي‌رود از افراد زيادي كلاهبرداري كرده باشد كه تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

کد خبر 319445

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha