دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۱
۰ نفر

همشهری دو - موژان اردانی: ۱- گاهی وب‌سایت‌های فروش اینترنتی قیمت یک محصول را همراه با گارانتی و شرایط ویژه‌ای که برای مشتریان آن درنظر گرفته‌اند اعلام می‌کنند و در چنین شرایطی بدیهی است که قیمت آنها کمی بالاتر باشد.

 دقت كنيد كه اگر بخواهيد در خريد از مغازه‌ها براي مواردي مثل بيمه و گارانتي يك محصول مبلغي بپردازيد، ممكن است هزينه آن خيلي بيشتر از آنچه در يك وب‌سايت ديده‌ايد براي شما تمام شود.

2- بسياري از ما هنگام تحويل كالاي مورد نظرمان به‌قدري هيجان زده‌ايم كه اصلا به مشخصات آن توجه نمي‌كنيم. در مورد كالاهايي مثل پوشاك و كفش، خوب بررسي كنيد كه محصول مورد نظر شما زدگي و پارگي نداشته‌باشد. به سايزي كه سفارش داده‌ايد نيز توجه كنيد. درصورتي كه كالاي دريافتي مشكلي داشته‌باشد يا با محصول مورد سفارش شما متفاوت باشد، حتما مسئولان سايت را در جريان بگذاريد و درصورت امكان كالا را بازگردانيد. بعضي از فروشگاه‌هاي اينترنتي امكان ويژه‌اي براي بازگشت كالا از طريق مشتريان درنظر گرفته‌اند. البته اين امكان شرايط خاص خودش را دارد. مثلا اگر كالايي كه دريافت كرده‌ايد از نظر فني و ظاهري مشكل داشته ‌باشد مي‌توانيد آن را بازگردانيد كه البته اين مورد در شرايطي قابل پذيرش است كه تا زماني حدود ۲۴ ساعت بعد از تحويل كالا، مسئولان آن فروشگاه را در جريان بگذاريد. كالاهايي مثل لباس يا محصولات بهداشتي نيز درصورتي كه برچسب كالا جدا نشده ‌باشد معمولا تا ۷ روز قابل بازگشت هستند اما توجه كنيد كه حتما ضوابط وب‌سايت مورد نظر خود را در اين مورد مطالعه كنيد. در بعضي موارد اگر مشتري پس از دريافت كالا از خريد خود منصرف شده‌باشد مي‌تواند آن را بازگرداند، البته درصورتي كه محصول مورد نظر دست‌نخورده و آكبند باقي مانده باشد.

3- بسياري از وب‌سايت‌هاي فروش اينترنتي روش‌هاي مختلفي براي پرداخت به شما پيشنهاد مي‌كنند. پرداخت آنلاين يكي از اين روش‌هاست كه شما با انتخاب آن بلافاصله به درگا‌ه‌هاي پرداخت اينترنتي يك بانك مشخص متصل مي‌شويد، در اين هنگام بايد توجه كنيد كه در قسمت آدرس مرورگر وب شما حتما علامت يك قفل يا //:https ظاهر شود زيرا در غيراين‌صورت به گفته پليس فتا آن درگاهي كه شما به آن متصل شده‌ايد جعلي است و درصورت پرداخت طعمه سارقان اينترنتي شده‌ايد.

کد خبر 318804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha