سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۲
۰ نفر

همشهری دو - موژان اردانی: جست‌وجو در میان ویترین فروشگاه‌های اینترنتی نیز می‌تواند به اندازه گشت‌و‌گذار در مراکز خرید فیزیکی لازم شود اما به شرطی که مواردی مثل نکات امنیتی، دقت در انتخاب کالای مورد نظرتان و انتخاب وب‌سایت معتبر را رعایت کنید.

فروشگاه اینترنتی
  •  اعتبار سايت

گول ظاهر را نخوريد، بسياري از وب‌سايت‌ها هستند كه از طريق تبليغات كاربران را جذب مي‌كنند، اما صرفا به اين نوع تبليغ نمي‌توان اعتماد كرد و براي خريد دست به جيب شد. سعي كنيد فروشگا‌ه‌هايي را براي خريد انتخاب كنيد كه بيشتر در مورد آنها شنيده‌ايد مثلا وب‌سايت‌هايي كه دوستان و آشنايان‌تان تجربه خريد از آنها را با شما در ميان گذاشته‌اند و راضي هم بوده‌اند. علاوه بر اين، نشاني به‌نام «نماد اعتماد الكترونيكي» وجود دارد كه فروشگاه‌هاي معتبر معمولا به آن مجهز هستند. شما مي‌توانيد به اين نماد كاملا مطمئن باشيد زيرا نشانه‌اي است كه سازمان توسعه تجارت الكترونيك براي افزايش امنيت و آرامش خاطر مشتريان فروشگاه‌هاي اينترنتي به وب‌سايت‌هاي معتبر اعطا كرده‌است. پس نخستين گام خود را در انتخاب صحيح يك مركز خريد اينترنتي مناسب درست برداريد.

  • انتخاب كالا

فرض كنيد فروشگاه‌ مجازي خود را انتخاب كرده‌ايد، گام بعدي گزينش محصول مورد نظر شما از ميان باقي آنهاست. معمولا تمام كالا‌ها در وب‌سايت‌هاي معتبر داراي عكس و مشخصات كامل هستند. شما در اين نوع از خريد، امكان آن را داريد كه با يك كليك از تمام جزئيات يك محصول باخبر شويد. حتي گاهي در بعضي مراكز خريد اينترنتي امتياز مقايسه كالاي مورد نظر شما با كالا‌هاي همنوع و ‌هم‌رده‌اش در اختيار شما قرار مي‌گيرد كه سعي كنيد حتما از آن استفاده كنيد. علاوه بر آن، در صفحه مربوط به هر كالا، مشترياني كه پيش از اين، آن را خريده‌اند نظرات خود را درباره كيفيت محصول و ديگر المان‌هاي آن نوشته‌اند كه مي‌توانيد گريزي هم به آن بزنيد، البته توجه كنيد كه آن را معيار خود براي خريد درنظر نگيريد. تصور كنيد كه مي‌خواهيد يك كفش از يك فروشگاه اينترنتي بخريد، پس از كسب اطلاعات درباره جنس، قيمت و رنگ آن، حتما به جدول سايزبندي نيز توجه كنيد چرا كه سايز‌بندي در شركت‌هاي توليدكننده با هم متفاوتند و دقت در اين مسئله مي‌تواند به خريد شما كمك كند. در مورد كالاهايي مثل موبايل توجه به گارانتي آن‌ نيز مي‌تواند در خريد شما مؤثر باشد. دقت كنيد كه درنظر گرفتن اين نكات ريز در خريد هر نوع كالايي به‌صورت اينترنتي مي‌تواند به شما كمك كند.

کد خبر 314934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha