همشهری آنلاین: مجمع اهل بیت هند با محکوم کردن کشتار شیعیان نیجریه روز جمعه را در این کشور عزای عمومی اعلام کرد.

 عزای عمومی در هند درپی کشتار وحشیانه شیعیان نیجریه

به گزارش ایرنا، در دو حمله چند روز گذشته نظامیان نیجریه به خانه شیخ ابراهیم زکزکی رهبر شیعیان نیجریه و حسینیه «بقیه الله» در شهر «زاریا»، علاوه بر همسر و پسر وی، صدها نفر به شهادت رسیدند.

دبیر مجلس علمای هند گفت:امروز - جمعه - در 17 ایالت و 200 شهر هند به دنبال شهادت مظلومانه شیعیان در نیجریه عزای عمومی اعلام شده است .

مولانا سید جلال حیدر درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:در روزهای گذشته نیز مسلمانان هند در دهلی نو، حیدرآباد ،کشمیر،کارگیل ،لکنو و دیگر شهرها با برپایی تجمع جنایت نظامیان نیجریه را محکوم کردند.

وی افزود:امروز نیز بعد از نمازجمعه مسلمانان با شرکت در راهپیمایی در شهرهای مختلف بار دیگر جنایات نظامیان نیجریه را محکوم می کنند.

مسلمانان دهلی نو پایتخت هند نیز روز چهارشنبه و شب گذشته با برپایی تجمعی درحالی که تصاویری از شیخ زکزکی در دست داشتند خواستار آزادی فوری رهبر شیعیان نیجریه شدند.

راهپیمایان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل دوگانگی سیاست قدرت های بزرگ در مقابل این گونه جنایات را علت بروز حوادث تروریستی و خشونت در نقاط مختلف دنیا عنوان کردند .

«مولانا جواد نقوی» یکی از علما هند در جمع راهپیمایان علت حمله به خانه رهبر شیعیان نیجریه و به قتل پسران وی و تعدادی از شیعیان را موضع ضد اسرائیلی شیخ زکزکی عنوان کرد.
به گفته وی بوکوحرام و تروریست ها از حمایت اسرائیل برخوردار هستند.

راهپیمایان همچنین شب گذشته با روشن کردن شمع یاد و خاطره شهدای مظلوم نیجریه را گرامی داشتند.

نیروهای ارتش نیجریه سال گذشته نیز با حمله به مراسم روز جهانی قدس ده ها تن ازجمله 3 فرزند شیخ زکزکی را به شهادت رساندند.

کد خبر 318454

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha