همشهری آنلاین: در حملات ارتش نیجریه به اقامتگاه شیخ زکزاکی و حسینیه بقیة‌الله در شهر زاریا نیجریه شمار زیادی از شیعیان به شهادت رسیدند.

 

 

به گزارش خبرگزاری اهل‌ بیت (ع)، نیروهای ارتش نیجریه روز شنبه به مراسم تغییر پرچم‌های سیاه با پرچم‌های سبز به مناسبت فرارسیدن ماه ربیع‌الاول که روی آن‌ها عبارت «لبیک یا رسول الله» درج شده بود در شهرک زاریا، حمله و نزدیک به ۵۰۰ نفر را قتل عام کردند.

این حمله نیروهای ارتش نیجریه با مراسم تشییع جنازه شهدایی که در حملات تروریستی بوکوحرام وابسته به گروه داعش، به شهادت رسیده بودند، همزمان بود.

«شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه در هنگام سخنرانی در مراسم بزرگداشت جان‌باختگان حمله تروریستی اخیر بوکوحرام، به همراه گروهی از شیعیان، مورد حمله نظامیان قرار گرفت.

در این حمله مرگبار علاوه بر کشته شدن صدها تن از پیروان اهل بیت عصمت و طهارت خسارات زیادی به حسینیه بقیة‌الله و منزل شیخ زکزاکی که در جوار حسینیه قرار دارد وارد شده است.

جنبش شیعیان نیجریه با صدور بیانیه‌ای اسامی اعضای برجسته این جنبش را که گمان می‌رود در جریان حمله نظامیان نیجریه‌ای شهید شده‌اند، اعلام کرد که در میان آن‌ها اسامی «شیخ محمد توری» رهبر مرکز کانو، «ابراهیم عثمان» سخنگوی این جنبش و «جمعه گیلیما» عضو برجسته جنبش مزبور به چشم می‌خورد.

منابع نیجریه‌ای اعلام کردند در این حمله همچنین دو نفر از فرزندان شیخ زکزاکی به شهادت رسیده‌اند و تا این زمان هنوز اطلاعات دقیقی از سرنوشت خود وی در دست نیست.

جنبش شیعیان نیجریه اعلام کرد که حملات ارتش به اقامتگاه شیخ زکزاکی در منطقه گیلسو، حسینیه بقیه‌الله و دار الرحمه در شهر زاریا روی داد و شمار زیادی افراد غیرمسلح در جریان آن شهید شدند.

شمار شیعیان قربانی حمله نیروهای ارتش نیجریه به حسینیه بقیه‌الله به حدود ۵۰۰ نفر رسیده است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱