سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نوری مالکی،نخست وزیر پیشین عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون تاکید کرد: ترکیه به عراق چشم طمع دارد و درصدد است با سوء‌استفاده از اوضاع، موصل را از عراق جدا کند.

نوری مالکی، رئیس ائتلاف "دولت قانون" در دیدار با هیاتی از عشایر البو محمد با تاکید دوباره بر مخالفت عراق با حضور نظامیان ترکیه در خاک این کشور اظهار داشت: ترکیه به عراق چشم طمع دارد و تلاش می‌کند با سوءاستفاده از شرایط فعلی عراق، موصل را از کشور جدا کند اما این رویاها هرگز محقق نخواهند شد زیرا مردم عراق به شکل شفاف و روشنی مخالفت خود را با اشغالگری ابراز داشته و از آنکارا خواسته‌اند فورا نیروهای خود را از خاک این کشور خارج کند.

مالکی افزود: در حمله تروریستی وحشیانه‌ای که عراق گرفتار آن شده، عشایر عراقی با حمایت از نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی، نقش بزرگی در مقابله با تروریست‌ها ایفا کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز عراق،‌ رئیس ائتلاف دولت قانون ادامه داد: عراق با چالش‌های بزرگی روبه‌رو است که نیازمند برخورد حکیمانه و واقع‌گرایانه همه، تلاش برای تقویت وحدت، همبستگی و برادری است و قبایل و عشایر عراقی به خوبی با این مفاهیم آشنا هستند.

او در پایان از عشایر عراقی خواست با حمایت از نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی، به تلاش‌ها و حمایت‌های خود از دولت در نبرد با گروه تروریستی داعش ادامه دهند.

کد خبر 318191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha