مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرما و زمستان زود از راه رسیده امسال همه را غافل گیر کرده است؛ اما این سرمای ناخوانده برای یک گروه نعمت بزرگی است؛ گروهی که به دنبال کاهش وزن هستند.

اگر می‌خواهید لاغر شوید لباس گرم نپوشید

 یکی از مشخصه‌های سردترین فصل سال لباس‌های گرم و کلفت است؛ لباس‌هایی که نوعی برای ما به حساب می‌آیند. البته این لایه محافظتی چندان برای آنهایی که دچار اضافه وزن و چاقي هستند فایده‌ای ندارد و تا می‌توانند باید از آنها دوری کنند. بله؛ تعجب نکنید لباس کم پوشیدن در کاهش وزن تأثیر بسزایی دارد. در واقع، این سرما است که با ایجاد تغییر در باکتری‌های موجود در روده به کم شدن وزن کمک می‌کند.

لباس‌های گرم

بنا بر تحقیقات انجام شده، قرار گرفتن در معرض درجه حرارت پایین و سرما تأثیری کاملاً مشابه با ورزش کردن بر بدن می گذارد و منجر به تولید نوعی چربی خوب در بدن می‌شود. هوای سرد با تقویت سیستم سوخت و ساز در بدن از افزایش وزن جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، سرما ترکیب باکتری‌های روده را تغییر می‌دهد و با این فرآیند روند چربی سوزی را تسریع می‌کند.نکته جالب توجه این تحقیقات تأکید بر نقش غیرقابل انکار و کلیدی میکروب‌ها و باکتری‌های بدن در انطابق با محیط و تنظیم انرژی بدن است.

در حالی که چربی‌های سفید که به چربی‌های بد معروف هستند، میل و اشتهای انسان به غذا را افزایش می‌دهند؛ چربی‌های قهوه‌ای با خوب با افزایش دمای درونی بدن موجب سوزانده شدن چربی‌ها و کاهش اشتها می شوند. بنابراین، اگر در برابر سوز و سرما مقاومت کنید و با لباس‌های گرم خودتان را نپوشانید می‌توانید به کاهش وزن و از بین رفتن چربی‌های بدن امید داشته باشید. پس برای رسیدن به وزن ایده‌آل با لباس‌های پشمی و گرم خداحافظی کنید.

منبع: دیلی میل

کد خبر 316451

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha