دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
۰ نفر

همشهری دو - فاطمه محمد صالحی: روزگارپرشور دانشجویی با همه تجربه‌های تازه‌اش آنقدر قدرت دارد که می‌تواند روی خیلی از تصمیم‌های دیگر جوانی مانند ازدواج و انتخاب نوع و سبک زندگی افراد هم اثر بگذارد.

دوراهی عشق و مشق

 شايع‌ترين دغدغه‌هاي دانشجويان دم بخت را بخوانيد تا مديريت اين چالش‌ها برايتان آسان شود.

  • 1- كه عشق آسان نمود اول ولي...

اگر دانشجويي به ازدواج علاقه داشته باشد اما درس‌خواندن فرصت آماده كردن مقدمات ازدواج را به او ندهد دو راه دارد؛ اول اينكه با سعي و تلاش براي مشكلاتش راه حل پيدا كند. دوم اينكه تا زمان نامعلومي انتظار بكشد تا به اصطلاح شرايط مناسب پيش بيايد. اگر مي‌خواهيد به يك دانشجوي متاهل تبديل شويد مي‌توانيد در قدم اول به آنچه مي‌تواند باعث اعتماد ديگران به شما شود فكر كنيد. يك دانشجوي با همت كه در كنار درس خواندن، كار پاره وقت دارد و با درآمد اندكش به فكر پس‌انداز و افزايش سرمايه‌اش هم هست مي‌تواند ادعا كند كه در آينده نزديك موفقيتش شتاب هم مي‌گيرد. دانشجويي كه اخلاق و فعاليت‌هايش پشتوانه‌اش باشد محبوب‌تر مي‌شود. شرايط ازدواج دانشجويي احتمال پايه‌ريزي يك زندگي ساده و با قناعت را بيشتر مي‌كند. لذت ساختن زندگي از صفر، پاداش دانشجوياني است كه روزگار دانشجويي و متاهلي را در كنار يكديگر مديريت مي‌كنند.

  • 2- مي‌خوام ادامه تحصيل بدم

كم نيستند دانشجوياني كه به ازدواج كردن جواب رد مي‌دهند تا بتوانند بهتر درس بخوانند يا مجردي را از دست ندهند. اين گروه حتي نزد مشاورين گله مي‌كنند كه خانواده‌ها ما را درك نمي‌كنند و با حرف زدن از ازدواج فكر ما را مشغول مي‌كنند! تصميم‌گيري درباره نسبي‌بودن درستي يا خطاي اين دليل را تفاوت‌هاي فردي هر دانشجو مشخص مي‌كند. اما اگر ريشه‌هايي مانند فرار از دغدغه‌هاي جديد زندگي، كم مسئوليتي دوران مجردي و... را در خودتان پيدا كرديد بدانيد كه دچار بهانه‌تراشي شده‌ايد. در اين شرايط بيشتر فكركردن به چالش‌هاي مجردي، شناخت بيشتر هدف‌ها و شرايط فرد و يك برنامه‌ريزي عاقلانه و مناسب براي زندگي مي‌تواند شما را به‌دليل‌هاي منطقي‌تري برساند. گاهي ميزان انرژي‌اي كه براي دغدغه‌ها و مشكلات تنهايي و تنها بودن در دوران مجردي صرف مي‌شود دست كمي از صرف وقت دانشجويان متاهل بابت مسئوليت‌هاي زندگي ندارد.

  • 3- من متاهلم

در كلاس‌هاي دانشگاهي، شايد دانشجويان متاهل سخت‌تر بتوانند در نمره‌ها با مجردين رقابت كنند اما نمي‌شود اميد، دوري از حاشيه‌سازي‌ و تلاش متاهلين را هم دست‌كم گرفت. اينكه در دوران تاهل وظايف و مسئوليت‌هاي شما بيشتر مي‌شود غيرقابل انكار است اما تجربه ثابت كرده است كه دانشجويان متاهل قدرت مديريت بهتري بر شرايط خود دارند چون انگيزه بيشتري براي تلاش كردن در درون‌‌شان وجود دارد. با خودتان روشن كنيد كه از درس خواندن دقيقا چه مي‌خواهيد و قرار است با آنچه ياد مي‌گيرد چه كنيد؟ بعد از دانستن برنامه زندگي‌تان به فكر پذيرش آن باشيد تا بتوانيد مثلا براي شرايطي مثل دغدغه شاغل شدن يا نشدن، فرصت شغلي در شهري جديد و... به درستي فكر كنيد. سعي كنيد در دوران دانشجويي كه متاهل هم هستيد با دوستاني رفت‌وآمد كنيد كه شرايط مشابه شما را دارند. شباهت شرايط زندگي دوستان متاهل با شما در تلاش شما اثر مي‌گذارد.

کد خبر 316299

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha