شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۸
۰ نفر

همشهری دو - فاطمه محمد صالحی: حلقه وصل همسران که آنها را زیر یک سقف نگه می‌دارد و به آنها برای شریک شدن در خوشی‌ها و غم‌ها کمک می‌کند تعهد نام دارد.

وفاداران

اگر تعهد بين 2 همسر از نوع داوطلبانه و به اندازه كافي باشد، تلاش براي رضايت يكديگر، احساس امنيت و آرامش در حضور و اطمينان در غيبت همسران وجود خواهد داشت.اين 3 پيشنهاد، راهكارهاي عملي رابطه همسران وفادار و متعهد و خوشبخت است، شما هم تمرين كنيد:

1- نشان دهيد كه ارزشمند هستيد: تعهد بين همسران وقتي معنا پيدا مي‌كند كه براي زندگي مشترك ارزش قائل باشند. اگر نگاه به همسر در حد يك نان‌آور يا مسئول امور خانه كم ارزش شود و اين اتفاق در قالب رفتارهاي سرد و عدم‌قدرداني و محبت به همسر بروز داده شود، كم كم اين نگاه حداقلي به نگاه بي‌تفاوتي و كم‌تعهدي تبديل مي‌شود. در حرف و عمل اول براي علاقه‌ها، سلامت و شادابي خود و همسرتان ارزش قائل باشيد و بعد اين حس كه چقدر همسرتان برايتان مهم است را به او بگوييد تا هر روز شوق و انگيزه بهتر شدن و متعهد شدن را بيشتر از روز قبل در او زنده كنيد. خوب است كه گاهي در قالب شوخي، ارزش‌ها و نقاط قوت خودتان را به همسرتان يادآور شويد.

2- سه شرط يك رابطه عاطفي: در ابراز محبت خسيس نباشيد. طبق يافته‌هاي علمي هر رابطه عاطفي از 3 قسمت صميميت، شوق و تعهد تشكيل مي‌شود. براي تقويت ضلع تعهد اين رابطه به دلبستگي نياز داريد كه به كمك محبت بيشتر ايجاد مي‌شود. تلاش كنيد نوع محبت مورد علاقه همسرتان را كشف كنيد. شنيدن يك كلام محبت‌آميز يا انجام يك رفتار پر محبت كدام يك را جذاب‌تر مي‌داند؟ دو ضلع ديگر اين رابطه عاطفي مكمل تعهد است. پس براي تعهد بيشتر به فكر ايده‌هاي شوق‌انگيز مثل روزهاي اول ازدواجتان باشيد كه تازگي داشته باشد. پيامك، گپ و گفت 2 نفره، تنوع در ظاهر، برنامه‌ريزي 2 نفره براي چند ساعت انتهايي روز و.... هرچند مدت يك‌بار خاطرات قبلتان را با هم مرور كنيد، شنيدن حرف‌هاي يكديگر كه مي‌تواند دغدغه‌ها، برنامه‌ها وحتي دلنگراني‌ها باشد را فراموش نكنيد.

3- سفره خوبي بچينيد: يكي از حلقه‌هاي وصل تعهد، جذابيت‌هايي است كه به غذاهاي جسمي و روحي خانه مربوط است. براي برنامه‌ريزي سلامت مواد، طبخ و تزيين غذا وقت بگذاريد و گاهي پخت غذا را 2 نفره انجام بدهيد تا فرصت تنوع، خنده و خاطره‌سازي‌ را فراهم كرده باشيد. حواس‌تان به تغذيه روح و روان همسرتان هم باشد. امروزه روي پشت بام برخي خانه‌ها يا حياط خلوت‌ها يا بالكن خانه‌ها سفره‌اي به‌نام ماهواره پهن شده است كه الگو‌ها و روش‌هايي كه در لابه لاي برنامه‌هاي كوتاه و بلندش جاي گرفته است اثري از مهم بودن تعهد در رابطه‌ها ندارد. ديدن هر روزه و حتي گهگاه اين برنامه‌ها، پايبندي چشم و دل همسران را به هم كم مي‌كند.

همانطور كه به فكر تغذيه معنوي يكديگر با يادآوري وقت نماز، زيارت‌ها، قرآن و...هستيد، به مرور ناظر دروني خود و همسرتان را قوي كنيد تا مراقب محبت بين خودتان و پرهيز از خطاها باشيد. مطالعات امروزه دنيا نشان مي‌دهد كه همسراني كه به مكان‌هاي مذهبي مانند مسجد رفت‌وآمد دارند كمتر در معرض خيانت، طلاق و عدم‌تعهد قرار مي‌گيرند.

کد خبر 315324

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha