همشهری‌آنلاین: دولتمردان پیشین آمریکای لاتین و چند کشور دیگر برای نظارت بر انتخابات پارلمانی ونزوئلا به این کشور سفر کرده‌اند.

venezuela

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از رویترز، امسئولان پيشين كشورهاي آمريكاي لاتين و برخي ديگر از كشورهابعد از ورود به ونزوئلا با خبرنگاران گفت‌وگو کردند.

خوزه لوئیس رودریگز زاپاترو، نخست‌‌وزیر پیشین اسپانیا گفت:« اطمینان دارم دولت اسپانیا قصد دارد بهترین روابط را با ونزوئلا داشته باشد و این خواسته مردم و دولت ونزوئلا نیز هست. من، ماریانا راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا را به خوبی می‌شناسم و اطمینان دارم او می‌خواهد روابط خوبی با ونزوئلا داشته باشد».

آندره پاسترانا، رئیس‌جمهور پیشین کلمبیا نیز گفت:« به گمانم دو یا سه پیام مهم در اینجا وجود دارد. کاملاً روشن است که نخستین پیام نیکلاس مادورو (رئیس‌جمهور ونزوئلا) این است که باید به نتایج انتخابات احترام گذاشت. تصور می‌کنم این پیام باعث آرامش خاطر مردم ونزوئلا، دولت و مخالفان دولت این کشور خواهد شد. دولت ونزوئلا نیز در این باره کاملاً شفافیت داشته است: نیکلاس مادورو حاضر است نتایج انتخابات فردا (یکشنبه) را هرچه که باشد، بپذیرد».

رئیس‌جمهور پیشین کلمبیا همچنین امکان شرکت مخالفان سیاسی دولت ونزوئلا در انتخابات این کشور را خواستار شد و افزود:«ما از وزیر امور خارجه و همچنین امروز از رئیس‌جمهور مادورو خواستیم که «لئوپولدو لوپز»، «آنتونیو لِدزما»، «دنیل سبالوس» بتوانند رأی دهند. همچنین امکان لازم برای شرکت در انتخابات برای جوانانی که مصمم هستند در رأی‌گیری شرکت کنند، باید فراهم شود. همه رؤسای جمهور پیشین کشورها که همکاران من هستند، بر این مسئله پافشاری کرده‌اند و به عقیده ما مهم است هر کسی که حق شرکت در انتخابات دارد و می خواهد از این حق استفاده کند، امکان آن را داشته باشد».

کد خبر 316174

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha