همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پیامی صادر کرد.

به گزارشاداره کل روابط عمومی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری اطلاعات متن پیام  محمد مهدی زاهدی به شرح زیر است:

تقارن مهر ماه، ماه مهرورزی و دوستی انسانها با ماه پربرکت رمضان و ماه نزول کتاب آسمانی، را به فال نیک گرفته و آغاز سال تحصیلی جدید را به جامعه فرهیخته دانشگاهی و دانشجویی، به ویژه دانشجویان عزیز جدید‌الورود تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

عزیزانی که به مدد تلاش مستمرشان در کسب علم و دانش اینک محیطی نو و مقدس به نام دانشگاه را تجربه می‌نمایند و بیش از هر قشر دیگر مسئولیت ساختن ایران اسلامی را بر دوش دارند.

دانشگاه مرحله جدیدی از تکامل معنوی و معرفتی انسان و به فرمایش امام راحل (ره) مبدأ تمام تحولات کشور است و از نقش و جایگاه رفیع و ممتازی در توسعه همه جانبه کشور برخوردار است. انتظار آن است، همچنان که رهبر معظم انقلاب دانشجوی موفق را فرد موفق در ابعاد علمی، اخلاقی و ورزشی در یک دانشگاه جهت‌دار و دیندار می‌دانند، پس از گذشت دوره تحصیلی، دانش‌آموخته‌ای فارغ‌التحصیل شود که ضمن تخصص و تعهد و آموزش مهارتهای لازم زندگی بتواند آنچه که برای سعادت و پیشرفت زندگی مادی و دنیوی نیاز است، کسب نماید.

آنچه که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت نهم به عنوان مأموریت اصلی سرلوحه کار خود قرار داده، «ایجاد و تقویت دانشگاه تمدن‌ساز اسلامی‌ـ ایرانی است که در این راستا، راهبرد مجموعه آموزش عالی کشور برای نیل به این مهم، مسلط ساختن گفتمان علم ‌محوری، حرکت در چارچوب نقشه جامع علمی کشور و تحقق جنبش نرم‌افزاری است که شما دانشجویان مولد و محرک اصلی و نهایی آن هستید.»

با هدف اعتلا و ارتقای فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویی در محیط دانشگاهها و با عنایت به حفظ و تقویت سرمایه‌های عظیم و توانمند دانشجویی، برنامه‌ریزی‌هایی جهت تسهیل در روند فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویی، ایجاد و تقویت انجمن‌های علمی، تحرک و نشاط‌بخشی به کانون‌های فرهنگی دانشجویان، حمایت از فعالیت‌های رفاهی و سیاسی سازنده و معتدل و به طور کلی فراهم ساختن تسهیلات و امکانات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، معرفتی و تربیتی صورت پذیرفته است.

امروزه دانشجویان عزیز این کشور، پیروزمندانه قله‌های پیشرفت و تکامل را یکی پس از دیگری با تکیه بر دانش‌‌های بومی و حس خود اتکایی فتح نموده و استقلال علمی و فرهنگی را برای کشور به ارمغان آورده‌اند. لذا رسالت و مسئولیت فراوانی متوجه شما عزیزان دانشجو برای همراهی و استمرار حرکت آنها می‌باشد.

آنچه که بیش از پیش خشم و نگرانی قدرت‌های استعماری حامی آپارتاید و تبعیض‌ علمی را موجب شده؛ توانمندی و ظرفیت بالای جوانان دیندار ایرانی در کشف و اختراع پدیده‌های علمی و دستیابی به فناوری‌های مدرن بشری است.

این جوانان، با بهره‌مندی از ارزش‌های بومی، ملی و دینی خواستار رشد و شکوفایی استعداد‌های الهی و مادی انسان جهت نیل به یک توسعه پایدار انسانی دین‌محور در جهان کنونی می‌باشند.

امروز این حرکت عظیم علمی در کشور عزیزمان و به دست شما دانشجویان و نخبگان فرهیخته و با حمایت همه‌جانبه مسؤولان و مدیران علمی و فرهنگی کشور آغاز شده است و بر همگان بویژه جامعة دانشگاهی و دانشجویی کشور است تا با همفکری و همیاری فراوان در تقویت و اعتلای آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دفاع از مواضع اصولی و انسانی آن در مجامع داخلی و بین‌المللی بکوشند تا به یاری خداوند متعال و به کارگیری از منابع مادی و معنوی کشورمان، الگوی عدالت‌گستری، استقلال‌منشی، معنویت‌خواهی و آزاد اندیشی در دنیای ماده‌گرای قدرت محور کنونی باشیم.

امید است که شما دانشجویان فرهیخته سال تحصیلی 87ـ 86 را که با تقارن ماه مبارک رمضان زینت یافته است، فرصتی مغتنم شمرده و برای تهذیب نفس، تقویت ایمان،‌خودسازی و پالایش ساحت درون تلاش نمایید و با توکل به خداوند متعال و تکیه بر معرفت، آگاهی، ایمان و دانش‌اندوزی در جهت توسعه همه جانبه ایران اسلامی و تعالی معنوی جامعه عزیزمان گام بردارید.

کد خبر 31599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز