دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین- ترجمه معصومه کیهانی: شهردار یک شهر نفت‌خیز سیبری به کارکنان خود دستور داده است که استفاده از جملاتی مثل "من نمی‌دانم" و "من نمی‌توانم" را متوقف کنند و در غیر این صورت، به دنبال کار دیگری باشند.

سخنگوی شهردار گفت که" الکساندر کوزمین" شهردار 33 ساله "Megion "، استفاده از این جملات و 25 جمله دیگر را ممنوع اعلام کرده است. زیرا به نظر می‌رسد این کار راه موثری برای کارآمدی بیشتر کارکنان بخش‌های مختلف شهرداری باشد.

وی همچنبن افزود: این یک پیشنهاد و ارائه طریق است به کارکنان که دقت کنند قبل از اینکه چیزی بگویند قدری هم فکر کنند. گفتن "من نمی‌دانم" دقیقا به این مفهوم است که به درماندگی این مجموعه برای حل مشکلات مردم اعتراف کنیم.

تابلویی از لیست عبارت‌های قدغن شده نیز برای تقویت این دستورالعمل شهردار، روی دیوار ساختمان شهرداری به مدت دو هفته نصب‌ شده است.

جمله‌های  "این کار به من مربوط نیست"، "این کار غیرممکن است"، "من درحال خوردن ناهار هستم"، "پول نداریم" و "من نبودم یا مریض و یا در تعطیلات بودم" از جمله عبارت‌های قدغن شده هستند.

کوزمین، شهرداری که یک سال ونیم قبل انتخاب شده است با این کار خود می‌خواهد شهری با 45 هزار جمعیت را تکان دهد و موجی نو د ربسامان کردن کارها در شهرداری ایجاد کند.

منطقه‌ای که این شهر در آن قرار دارد در 1500 مایلی شمال غربی مسکو واقع شده است که نسبت به سایر بخش‌های الحاقی روسیه، نفت بیشتری تولید می‌کند.

این منطقه همان گونه که قیمت‌های نفت جهانی به شدت در سال‌های اخیر رشد داشته، پیشرفت کرده است و جمعیت آن در مقایسه با بقیه کشور، معادل هفت درصد در سال رو به افزایش است.

اما ساختمان‌سازی به همان سرعت، پیشرفت نداشته است به گونه‌ای که نبود خانه کافی یکی از مشکلات جدی این شهر محسوب می‌شود.

کوزمین که مهندس نفت است و رشته مدیریت بازرگانی را در کانادا گذرانده است، می‌گوید: ما مسئولین شهر برای این، اینجا(در شهرداری) هستیم که بتوانیم امکانات یک زندگی راحت و مناسب را برای مردم فراهم سازیم.

کارکنان شهرداری باید در جستجوی روش‌هایی برای حل مشکلات مردم باشند، نه اینکه در جهت مخالف آن اقدام کنند.

او معتقد است کسانی که این اصل را نقض می‌کنند در واقع به لحظه وداع و اجبار به ترک این مجموعه نزدیک می‌شوند. زیرا ارائه اطلاعات ناقص ، اشتباه و دست دوم و کهنه شده به عنوان تلاشی برای تضعیف کار شهردار محسوب می‌شود.

"آنا بوروویکووا" رئیس کارکنان شهرداری نیز می‌گوید: این رویکرد جدید باعث رشد نظم در مجموعه شده است. اگرچه قبلا گفتن "من نمی‌دانم" خیلی آسان بود اما حالا قبل از ارائه گزارش مشکلات به شهردار، ما در مورد اینکه این مشکلات چگونه قابل حل هستند، طرح‌های متعددی را تهیه و پیشنهاد می‌کنیم.

البته در در ابتدا برای کارکنان شهرداری بخاطر داشتن اینکه نباید از عبارات ممنوع شده استفاده کنند کار دشواری بود و آنها گاهی دچار اشتباه می‌شدند. اما در حال حاضر ،این موارد کمتر دیده می‌شود و روند خوبی در این زمینه طی شده است.

Associated Press, Sep 4, 2007

کد خبر 31581

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز