الفبا روح عجیبی دارد. شکل الفبا، صداهایی که از پشت سر آن‌ها شنیده می‌شود... برای هر کدام از ما خاطره‌ی روزهای اول دبستان را به خاطر می‌آورد.

رمزگشايي از كلمات به كمك اين صداهاي زيبا در ذهن و جان ما نقش‌بسته است. الف‌، ب، پ، ت، ث...

مي‌توانند هر كدام از اين حرف‌ها شكل چيزي باشند.آ مثل آب، ت مثل توت، ميم مثل مار و ...

نهمين نمایشگاه گروه دنیای عجیب با عنوان «الفبا» از  روز جمعه، ششم آذر ماه ۱۳۹۴ در خانه هنرمندان، گالری میرمیران  افتتاح شد و تا جمعه (13 آذر) ادامه دارد. تكنيك‌هاي آثار هم متنوع است؛ در اين نمايشگاه از كارهاي ديجيتالي ديده مي‌شود تا مدار رنگي، آكريليك و...

به گزارش دوچرخه، در اين نماشگاه ۳۳ اثر از ۳۳ هنرمند تصویرگر و نقاش به نمايش درآمده است. «ليدا معتمد» مدير گروه تصويرگري دنياي عجيب، درباره‌ي انتخاب موضوع اين نمايشگاه  مي‌گويد: «دوست داشتيم نمايشگاه امسال يك زمينه‌ي كودكانه داشته باشد و كودكان و نوجوانان هم با آن درگير باشند. الآن ما كارهاي تصويرگري زيادي با موضوع الفبا نداريم و خانواده‌ها دنبال فلش‌كارت‌ها هستند. هدف از انتخاب موضوع الفبا نیز  بر این اساس بوده است که کودکان تشویق شوند تا با استفاده از حروف الفبای فارسی نقاشی کنند و از خلاقیت خود برای نشان دادن معنای حروف الفبا در کشیدن اشیا، حیوانات و محیط اطراف خود بهره ببرند.»

او اظهار اميدواري كرد آثار تصويرگراني كه در اين نمايشگاه در معرض ديد عموم قرار گرفته به شكل كتاب درآيد.

اين تصويرگر درباره‌ي گروه سني اين نمايشگاه مي‌گويد: «هدف ما، گروه سني 6 تا 12 سال است و اين گروه سني مي‌تواند با كارها ارتباط برقرار كند. دوست داريم خانواده‌ها كه كم‌تر پيش مي‌آيد فرزندانشان را به نمايشگاه بياورند، اين‌جا بيايند و فرزندانشان آثار تصويرگري گروه سني خودشان را ببينند.»

معتمد درباره‌ي حضور كودكان  و نوجوانان در كنار تصويرگران ديگر مي‌گويد: «علاوه بر تصويرگران حرفه‌اي، 13 كودك و نوجوان 4 تا 12 ساله هم اثر ارائه داده‌اند كه كارهاي آن‌ها هم ويژگي‌هاي خاص خودش را دارد.»

آثار اين نمايشگاه به شكل كارت پستال هم در خانه‌ي هنرمندان به فروش مي‌رسد. هر سال با برگزاري نمايشگاه  گروه دنياي عجيب، از يك هنرمند تصويرگر هم تقدير مي‌شود. سال گذشته از محمد‌رفيع ضيايي و امسال از سيروس آقاخاني به خاطر كارهاي هنري‌اش و  حمايت‌هايش از گروه دنياي عجيب  تقدير شد.  

گروه دنیای عجیب در سال 1385 تشکیل شده است.

دوچرخه

ن /  اثر سمينه خوبي

 

دوچرخه

م / اثر سارا طبيب‌زاده

 

دوچرخه

و / اثر سحر كريميان شيرازي

 

دوچرخه

ض / اثر سميه محمدي

 

دوچرخه

ط / نورا مكتبي

 

دوچرخه

ع / سام بقايي

کد خبر 315803

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha