مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۵:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ماهواره‌ای جدید با دوربین‌هایی با وضوح بالا دقت تصاویر ماهواره‌ای گوگل ارث را افزایش خواهد داد و بایگانی تصاویر آن را غنی‌تر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز شرکت DigitalGlobe که تصاویر برنامه تعاملی نقشه‌برداری گوگل‌ارث را تهیه می‌کند می‌گوید این سفینه فضایی جدید با نام WorldView I سه‌شنبه 18 سپتامبر (27 شهریور) به فضا پرتاب خواهد شد.

این ماهواره جدید به همراه ماهواره Quickbird وضوحی در حد نیم‌متر را به گوگل‌ارث می‌دهد و قادر خواهد بود در هر روز از 60000 کیلومتر مربع تصویربرداری کند که بیشتر از حداکثر فعلی تصویربرداری در طول یک هفته است.

همچنین قرار است که در اواخر سال 2008 ماهواره دوم Worldview II  به فضا پرتاب شود که گام دیگری در توسعه این سرویس گوگل خواهد بود.

DigitalGlobe می‌گوید هنگامی که ماهواره سوم به فضا پرتاب شود، در روز بیش از یک میلیون کیلومتر مربع تصاویر با وضوح بالا جمع‌آوری خواهد کرد.

این ماهواره‌ جدید جمع‌آوری سریع‌تر تصاوبر و اضافه شدن سریع‌تر تصاویر به بایگانی شرکت را امکان‌پذیر خواهد کرد که هم اکنون هم بزرگترین بایگانی تجاری تصاویر ماهواره‌ای است. این بایگانی حاوی بیش از 300 میلیون کیلومتر مربع تصاویر ماهواره‌ای و هوایی است.

این ماهواره جدید امکان فراهم‌آوری داده‌هایی دقیق‌تر از جمله توانایی تشخیص اشیایی در اندازه 3 تا 7.5 متر را بر روی زمین فراهم می‌آورد و با دانستن نقاط مرجع بر وی زمین دقت تصاویر گوگل ارث را به حد دو متر برساند.

کد خبر 31532

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز