مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرویس نقشه برداری "گوگل ارث"، بخش جدیدی را به نام "اسکای" (Sky) به راه انداخته که امیدوار است میلیون‌ها نفر از کاربران اینترنتی را به دیدن ستاره‌ها برانگیزد.

به گزارش خبرگزاری رویترز گوگل که سرویس گوگل ارث را به راه انداخت تا به کاربران اینترنتی دیدی از فضا به زمین را که  قابل زوم شدن در حد خیابان است،ارائه دهد، می‌گوید سرویس جدید زمینه‌ای برای یادگیری درباره فضا فراهم خواهد کرد.

دکتر کارول کریستین از موسسه علوم  تلسکوپ فضایی که یکی از روسای گروه "اسکای" موسسه است، در این باره گفت: "هیچگاه تا به حال نقشه راه  کل آسمان اینقدر به سادگی در دسترس نبوده است."

او افزود: ‌"سرویس اسکای در گوگل ارث با آوردن کیهان به کامپیوتر خانگی هر شخص، شناخت نوینی از آن را در میان مردم به وجود خواهد آورد و ارتقا خواهد داد."

اسکای میز مانند گوگل ارث به کاربران امکان خواهد داد تا بر روی بیش از 100 میلیون ستاره منفرد و 200 میلیون کهکشان گردش و زوم کنند. کاربران، آسمان را مانند نمای آن از روی زمین خواهند دید.

"اسکای" حاوی لایه‌های مختلفی است که در آن زندگی یک ستاره، صورت‌های فلکی، تصاویر با وضوح بالای تهیه‌شده بوسیله تلسکوپ فضایی هابل  و راهنمای کهکشان‌ها برای کاربران را نشان خواهند داد.

یک لایه عقبی مربوط به ستاره‌شناسی نیز به کاربران امکان خواهد داد تا روی ستاره‌ها، کهکشان‌ها و سحابی‌های بوسیله چشم غیرمسلح، دوربین دوچشمی و تلسکوپ‌های کوچک قابل مشاهده هستند، کلیک کنند.

تصاویر ستاره‌ها از  منابع مختلف تهیه‌شده‌اند و در طول زمان روزآمد خواهند شد.

به این ترتیب به گفته "لیور ران" مدیر فراورده‌های گوگل ابن شرکت با همکاری متخصصان پبشگام گوگل ارث به یک تلسکوپ مجازی بدل شده است.

گوگل ارث در ژوئن 2005 به راه افتاد و سرویس جستجوی گوکل را با تصاویر ماهواره‌ای، نقشه‌هات و تصاویر سه‌بعدی از ساختمان‌ها ترکیب کرد تا نمایی از اطلاعات جغرافیایی در جهان به دست دهد.

گوگل می‌گوید تا به حال 250 میلیون نفر این سرویس را دان‌لود کرده‌اند.

سرویس "اسکای" در تمام دامنه‌های گوگل ارث به 13 زبان از چهارشنبه 22 آگوست (31 مرداد)  در دسترس قرار خواهد گرفت. کاربران برای استفاده از این سرویس  باید جدیدترین  نسخه گوگل ارث را www.earth.google.com دانلود کنند.

کد خبر 29636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز