همشهری آنلاین: شاخص سهام بورس هنگ‌ کنگ که آسیب‌پذیری جهانی زیادی دارد، در پی سقوط یک جنگنده روسی در مرز سوریه و ترکیه کاهش یافت.

Exchange

به گزارش رویترز، در معاملات صبح سه شنبه شاخص سهام هانگ سنگ و هنگ کنگ چین هر دو با نیم درصد کاهش به 22 هزار و 476 ممیز 36 و 10 هزار و 107 ممیز 60 واحد سقوط کردند.

به طورکلی ارزش تمامی سهام در این بورس به غیر از بخش انرژی کاهش یافت که دلیل آن را افزایش قیمت نفت بدنبال تنش در خاورمیانه عنوان می‌کنند.

سهام اشیا قیمتی و جواهرات 'چو تای فوک' نیز هفت درصد رشد داشت که این رقم بیشترین رشد از هشتم ماه ژانویه 2014 است و چهار برابر نسبت به سال گذشته بیشتر شد.

ارزش سهام تکنولوژی چین نیز در آغاز این روز افزایش یافت که در نتیجه بازسازی اقتصادی و حمایت دولت عنوان شده است.

درمقابل شاخص سهام CSI300 چین با یک دهم درصد کاهش به سه هزار و 751 ممیز 70 افت کرد سهام شانگهای کمپوزیت با دو دهم درصد کاهش به سه هزار و 621 ممیز 90 افتاد اما ارزش سهام 'شن ژن' تکنولوژی 1.7 درصد رشد داشت که بیشترین رقم در چهار ماه گذشته بود.

به گزارش رویترز، قیمت نفت نیز در بازار جهانی به دلیل سقوط یک جنگنده روسی توسط ترکیه در مرز این کشور و سوریه افزایش یافت و نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه سال آینده میلادی، با یک دلار و 12 سنت افزایش به 42 دلار و 87 سنت رسید.

نفت پایه اروپا 'برنت' نیز برای تحویل در ماه ژانویه 2105 با یک دلار و 29 سنت افزایش به 46 دلار و 12 سنت رسید.

کد خبر 315073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha