همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: افرادی مایل به تحقیق و تفحص در زمینه پولی که کارگران به بیمه برای درمان پرداخت می‌کنند، هستند که ما از آنها استقبال می‌کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه همایش بین‌المللی راهبری دیابت در ایران در خصوص ملزومات کنترل بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت گفت: با استقبالی که وزرای بهداشت منطقه از 15 کشور جهان در مورد بیماری‌های غیر واگیر که مهمترین آن دیابت است، صورت گرفته است. طی دو روز شاهد برگزاری این همایش هستیم. برخی از کشورها فاکتورهای تشخیصی و کمک‌های بیم‌مه‌ای را در اختیار دارد. در دنیا نزدیک به 400 میلیون نفر و در ایران 4.5 میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند که دو میلیون نفر از آنها از دیابت خود اطلاع ندارند که حدود 5 میلیون نفر می‌شوند .

وی افزود: دیدارهای دو جانبه با برخی وزرای بهداشت خواهیم داشت که جهت سرمایه گذاری مشترک استفاده از تجربیات،‌توسعه بهداشت عمومی و روشهای درمان و حمایت‌های مالی دیابت مد نظر است.

وی درخصوص حق بیمه تامین اجتماعی کارگران گفت: حق بیمه تامین اجتماعی باید در حوزه درمان به خود درمان اختصاص یابد، افرادی مایل به تحقیق و تفحص در این زمینه هستند که ما از آنها استقبال می‌کنیم. پولی که کارگران به بیمه برای درمان پرداخته‌اند در چه بخشی صرف درمان گردیده است. اگر پولی طی چندین سال توسط مردم برای بیمه و درمان هزینه شده است برای سلامت مردم هزینه می‌شد، احتمالا شاهد بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های بسیاری در تمام شهرهای کشور می شدیم.

وی در خصوص موضوع پرداخت بیمه‌ها بیان کرد: امیدواریم که بیمه بدهی خود را پرداخت کند هزار میلیارد از 6 هزار میلیارد تومان مبلغی بود که بیمه موظف به پرداخت آن بوده است. نمی‌خواهم وارد حاشیه‌ها در این زمینه گردم. باید به جای حاشیه‌ها به متن تقاضای مردم توجه شود. بانک مرکزی قرار است به عنوان عامل سوم برای بدهی بیمه‌ها مطرح باشدکه ان‌شا‌ءالله راهکارهایی را ارائه خواهد داد.

هاشمی در خصوص شرکت در انتخابات آینده وزارت بهداشت تصریح کرد: اظهار نظرهایی در خصوص آنکه یک چشم پزشک مدیریت بخش سلامت و اداره آن را بر عهده گرفته است را شاهد هستیم ما فقط جهت مراقبت از سلامت مردم و اجرای درمان در این بخش حضور داریم، بنابراین وزارت بهداشت به بنده تحمیل شده است ولی به آن افتخار می‌کنم. افرادی که خواهان قدرت هستند خیالشان راحت باشد که ما اهدافمان روشن است و با این حاشیه سازی‌ها درباره اصل عملی که برای طرح تحول نظام سلامت داریم کوتاه نمی‌آییم.

وزیر بهداشت در خصوص افرادی که در دوره آموزش پزشکی شرکت می‌کنند عنوان کرد: افرادی که وارد هر دوره آموزش پزشکی می‌شوند، حتما در قالب آزمون سازمان سنجش و کنکور سراسری بوده است و تمام افرادی که در وزارت بهداشت هستنددر این رابطه کوتاه نمی‌آیند.نیاز به پرستار به شدت در این حوزه احساس می‌شود که باید به تربیت پرستاران زیر نظر دانشگاه‌های پرستاری اقدام نمائیم. از مشکلات ما کاردان و کارشناس اتاق عمل است که دانشجو و دانش‌آموز برای مملکت تعیین تکلیف می‌کنند.

کد خبر 314837

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha