همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی در یک نشست خبری اعلام کرد ارائه خدمات درمانی یکسان بین مردم با تجمیع بیمه‌ها و راه اندازی یک صندوق مشترک امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی در نشست خبری با خبرنگاران در اراک با بیان این مطلب افزود: اگر قرار است خدمات بهتر ارائه شود باید سازمانی ایجاد و منابع در یک صندوق تجمیع شود و با تجمیع بیمه‌ها، ایرانیان به طور مستمر، یکسان و برابر خدمات دریافت کنند.

دکتر قاضی زاده هاشمی گفت: عدم قبول دفترچه‌های بیمه سلامت در بیمارستانهای تامین اجتماعی، بارها با مسئولان تامین اجتماعی مطرح شده اما متاسفانه نتیجه‌ای نداشته است و همچنان پیگیر هستیم.

وی برچیده شدن مطب ها در شهرهای کوچک به دلیل اجرای طرح تحول نظام سلامت را کمرنگ عنوان کرد و گفت: اگر چه این موارد بسیار کم و نادر است اما برای این دست پزشکان برنامه ای بلند مدت در نظر گرفته شده که بتوانند پس از انجام موظفی، در کلینیک ها حضور داشته باشند.

دکتر قاضی زاده هاشمی به طرحهای نیمه تمام درمانی هم اشاره کرد و گفت: در تلاشیم با مشارکت دادن بخش خصوصی و ارائه تسهیلات طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد در سه سال آینده راه اندازی شود.

وی افزایش 30 هزار تخت در بیمارستان های کشور را از تلاش های دو سال اخیر دانست و گفت : تجهیز هزار میلیارد تومانی بیمارستان ها و احداث دوازده هزار خانه بهداشت از دیگر اقدامات است.

وزیر بهداشت صبح امروز از شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان 96 تخت خوابی تامین اجتماعی شهرستان شازند بازدید کرد.

او پس از حضور در شورای سلامت به شهرستان خمین سفر خواهد کرد.

وزیر بهداشت دیشب از بیمارستانهای آیت الله خوانساری ، طالقانی ، ولی عصر (عج) و امیر کبیر اراک بازدید کرد.

  • ایجاد ۱۰ قطب درمان سرطان در کشور

دولت برای ایجاد ده قطب بزرگ تشخیص و درمان بیمارهای سرطانی در کشور برنامه ریزی کرده است.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دیشب در جریان بازدید از بیمارستان آیت الله خوانساری اراک افزود: تاکنون روند اجرائی پنج قطب درمانی آغاز شده و 5 قطب دیگر هم تا پایان امسال تعیین تکلیف خواهد شد .

قاضی زاده هاشمی گفت: با راه اندازی این قطب ها نیاز کشور به مراکز درمانی بیماران سرطانی برطرف می‌شود.


به گفته وی این مراکز به آخرین تکنولوژی روز دنیا در زمینه تشخیص و درمان سرطان مجهز هستند .

دکتر قاضی زاده هاشمی افزود: این مراکز هر کدام در شش هزار متربع ساخته خواهند شد که تا 16 هزار متر مربع قابل افزایش است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص طرح تحول نظام سلامت در حوزه دندانپزشکی هم گفت: کمتر از 10 درصد خدمات این بخش را دولت و 90 درصد دیگر را بخش خصوصی پرداخت می کند و به این دلیل اتفاق خاصی در این حوزه رخ نداده است.

او گفت: دولت در تلاش است سه هزار کلینیک را در حوزه دولتی تجهیز کند که بیشتر در مناطق کمتر برخوردار هستند که متاسفانه تجهیز آنها با کمبود منابع مالی و یا نیروی انسانی مواجهه هستند .

دکتر قاضی زاده هاشمی افزود : امید است با همراهی مجلس و دولت، کلینیک ها دهان و دندان در کشور تقویت شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سفر خود به استان مرکزی را دیشب آغاز کرد.

قاضی زاده هاشمی دیشب از بیمارستان های ایت الله خوانساری ، ولیعصر (عج)، امیرکبیر و آیت الله طالقانی اراک بازدید کرد و از نزدیک با مسایل و مشکلات خدمات درمانی آنها بیشتر آشنا شد.

  • وزیر بهداشت همچنین از بیماران بستری در این بیمارستانها عیادت کرد

بازدید از بیمارستان نیمه کاره شهرستان خنداب، دانشکده پرستاری شازند،امکانات بهداشتی و درمانی شهرستان های خمین، محلات و دلیجان و شرکت در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی از برنامه های امروز وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در استان مرکزی است.

کد خبر 314399

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha