سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی: زن میانسالی ۲۸آذر‌ماه در تصادفی واقع در میدان فاطمی و مقابل یکی از بیمارستان‌های تهران جان خود را از دست داد.

دکتر قاضی زاده هاشمی

برخي رسانه‌ها با پخش تصاوير اين حادثه، كادر پزشكي بيمارستان را متهم به تعلل در كمك‌رساني به اين زن ميانسال كردند. تصور مي‌كنيم كه عمليات رواني در حوزه بهداشت و درمان كشور در حال انجام است.

سالانه 380هزار نفر در كشور جان خود را از دست مي‌دهند و در جاده‌هاي كشور به‌خاطر سوءتدبير كشته مي‌شوند، اما اينكه ظرف يك‌ماه ونيم گذشته مي‌بينيم براي جامعه پزشكي و پرستاري كشور - آن هم در شرايطي كه بيشترين رضايتمندي مردم از اين حوزه وجود دارد - حاشيه درست مي‌شود، حتما يك مهندسي پشت آن است.

مسئله‌اي كه فراتر از مرزها برود و بين‌المللي شود و از سوي شبكه‌هاي ماهواره‌اي كه عليه منافع مردم فعاليت مي‌كنند، به‌عنوان خبر اول مطرح شود، باعث مطرح شدن اين سوال مي‌شود كه چرا اين خبر اينگونه منتشر مي‌شود.

گزارش حادثه مرگ زن ميانسال در ميدان فاطمي صبح دوشنبه به من داده شد. پرسنل بيمارستان نزديك در محل، حداكثر تلاش خود را كرده‌اند.

طي اين هفته تعداد زيادي از مردم جان خود را از دست داده‌اند، چرا سراغ آنان نرفته‌ايد؟ سلامت مردم در گرو توجه الهي، رعايت مسائل بهداشتي و ايمني و سپس خدمات پزشكي و پرستاري است.

پزشكان و پرستاران، ارائه‌دهندگان خدمات درماني هستند و اگر آنان را دلسرد كنيم و به آنان اتهام ناروا بزنيم، اين مسائل در ارائه خدمات تأثيرگذار خواهد بود و كسي كه ضرر مي‌كند، مردم هستند. نبايد به‌خاطر جذاب شدن خبر و افزايش تعداد مخاطبان، تيترهاي گمراه‌كننده بزنيم. شك نكنيم كه اين اقدامات در جهت منافع مردم نيست.

نه به‌عنوان اينكه از صنف پزشكان هستم بلكه به‌عنوان يك شهروند ايراني مي‌گويم كه بايد مراقبت كنيم تا خبرهاي حوزه سلامت مشابه خبرهاي ساير حوزه‌ها باشد، بالاخره تا جرمي ثابت نشده، حق نداريم اسم بيمارستان، پزشك و پرستار را بياوريم يا عكس پرستاري را منتشر كنيم. اينها خلاف قانون است و اميدوارم قانون رعايت شود.

کد خبر 318958

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha