همشهری آنلاین: غلامحسین الهام سخنگوی دولت گفت: قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان، از سوی رییس جمهوری برای اجرا ابلاغ شده است.

به گزارش ایرنا، غلامحسین الهام افزود: طبق ماده واحده این قانون دولت اجازه دارد ظرف مدت سه سال کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی را که حداقل بیست و پنج سال سابقه خدمت قابل قبول داشته باشند با حداکثر پنج سال سنوات ارفاقی بدون شرط سنی درصورت تقاضای کارکنان و موافقت دستگاه متبوع خود بازنشسته نماید.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: پاداش پایان خدمت این قبیل کارکنان بر اساس ‪ ۳۰‬سال پرداخت خواهد شد.

الهام، حداقل سنوات قابل قبول برای استفاده بانوان شاغل از این حکم را ‪ ۲۰‬سال عنوان کرد و گفت: حداکثر سنوات ارفاقی آنان پنج سال خواهد بود و پاداش پایان خدمت این قبیل کارکنان براساس سنوات خدمت قابل قبول آنان محاسبه و پرداخت خواهد شد.

سخنگوی دولت همچنین درخصوص منبع تامین مالی اجرای این قانون گفت: دستگاه‌های اجرائی مشمول این قانون مکلفند بارمالی ناشی از اجرای این قانون درسال ‪ ۸۶‬را از محل اعتبارات سال جاری خود پرداخت نمایند.

به گفته الهام،اعتبار مورد نیاز برای سال‌های آتی در قوانین بودجه سنواتی کل کشور پیش‌بینی و تامین خواهد شد.

سخنگوی دولت درخصوص وضعیت بازنشستگی پیش از موعد کارکنان موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی نیز، گفت: براساس تبصره ‪ ۳‬این قانون، شرکتهای دولتی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی می‌توانند صرفاً با استفاده از منابع مالی خود، کارکنان واحد شرایط خود را به نحو مقرر در این قانون بازنشسته نمایند.

الهام وضعیت بازنشستگی پیش از موعد این دسته از کارکنان دستگاههای دولتی را مشابه دیگر کارکنان دانسته و افزود: کارکنانی که به استناد این قانون بازنشسته می‌شوند از حقوق و مزایای سایر قوانین و مقررات که برای کارکنان بازنشسته در نظر گرفته شده است بهره‌مند خواهند بود.

آیین نامه اجرایی قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت حداکثر ظرف مدت سه‌ماه ازتاریخ تصویب بنا به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و وزارت رفاه وتامین اجتماعی تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

کد خبر 31477

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز