شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۷:۴۸
۰ نفر

سیما قویدل: بازگشت به مدرسه نوید بخش آموزش فرزندان است.در این روزها، هزینه‌های بسیاری را برای به مدرسه رفتن فرزندانمان متحمل می شویم و فشاری که این هزینه‌ها بر خانواده‌ها وارد می‌کند امری بدیهی است.

 گام به گام پیش رفتن و پرسیدن از بچه‌ها در مورد نیازهایشان جهت تصمیم‌گیری در مورد نحوه خرید، می‌تواند درس خوبی برای مدیریت هزینه‌ و پول برای فرزندان باشد. حتی یک کودک سه ساله هم معنی جمله‌ها را متوجه می‌شود، مانند: «نمی‌توانیم هر چه را که می‌خواهی بخریم.» و «یک بار پول خرج می‌کنیم.»

 قبل از خرید با فرزندانتان طوری صحبت کنید که درک درستی از نیازهایشان و پول موجود برای رفع این نیازها، داشته باشد. آموختن انتخاب، چه انتخاب خوب یا انتخابی که ممکن است خوب نباشد، و آموختن زندگی همراه با واقعیات درس خوبی است.

 برای مثال، اگر فرزندتان یک پیراهن یا یک جفت کفش مورد علاقه‌اش را انتخاب کرده، با آنها مشورت کنید و اجازه دهید که انتخاب‌های دیگر مورد علاقه‌اش را انجام دهد. همچنین به بچه‌ها یادآوری کنید که همه نیازهایشان را در یک بار خرید نباید انجام دهید.

 چند نکته برای صرفه‌جویی در خرید:

  •  آنچه را می‌خواهد از آنچه که نیاز دارد جدا کنید.
  •  لوازم مدرسه؟ دفترها، مدادها، کیف یا کوله‌پشتی و... را که از سال قبل مانده، یک جا جمع کنید و لیستی تهیه نمایید. این لیست را با لیست امسال مقایسه کرده و تنها آنهایی را که نیاز دارد بخرید.
  •  لباس‌ها و کفش‌هایش را بررسی کنید تا ببینید که کدام‌یک هنوز اندازه یا قابل پوشیدن است.
  •  هزینه‌های ثبت‌نام، کتاب، لوازم ورزشی و غیره را بررسی کرده و این هزینه‌های ثابت را لیست کنید. با این حساب ببینید آیا راهی وجود دارد که هزینه‌های مدرسه را کاهش دهید.
کد خبر 31458

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز