همشهری‌آنلاین: وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای خواستار تشکیل ائتلاف بین المللی ضد تروریستی تحت نظارت شورای امنیت سازمان ملل و تصویب قطعنامه مربوط در این نهاد بین المللی شد.

 روسیه خواستار ائتلاف ضدتروریستی بین المللی تحت نظارت شورای امنیت شد

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه در رابطه با دستور رئیس جمهوری این کشور برای جستجو و یافتن تروریست های عامل سرنگونی هواپیمای ایرباس 321 روسی در صحرای سینا، آمده است: مسکو از اعضای شورای امنیت می خواهد به پیش نویس قطعنامه پیشنهادی این کشور برای تشکیل ائتلاف بین المللی ضدتروریستی بر مبنای اصول و قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل رای دهند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود با بیان این که سرنگونی این هواپیما و مرگ 224 سرنشین آن بر اثر اقدام تروریستی تایید شده است، اضافه کرد: به دستور «ولادیمیر پوتین»، وزارت امور خارجه روسیه موظف شده است تمام شرکای خارجی را مطلع کند که سازمان های اطلاعاتی روسیه شروع به جستجوی جنایتکاران عامل سرنگونی هواپیمای روسی کرده اند.

در ادامه بیانیه آمده است: عملیات جستجو تا زمانی که تمامی افراد شرکت کننده در این جنایت در هر کجا که باشند، شناسایی، دستگیر و تحت پیگرد قضایی شوند، ادامه خواهد داشت و در این رابطه روسیه از تمام کشورها، سازمان های جهانی و دوستان و شرکای خود دعوت به همکاری می کند تا مقصران به سزای عمل خود برسند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود گفته است: فدراسیون روسیه با توجه به این شرایط، مطابق با ماده 51 منشور سازمان ملل که در آن حق کشورها برای دفاع از خود پیش بینی شده است، اقدام خواهد کرد.

در پایان این بیانیه از تمایل تعدادی از کشورها برای انسجام جامعه جهانی به منظور مقابله با تهدید تروریستی استقبال شده است.

کد خبر 314323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha