همشهریی‌آنلاین: ولادیمیر پوتین،رئیس جمهور روسیه گفت: در میان کشورهایی که به داعش کمک می‌کنند برخی کشورهای عضو گروه بیست هم هستند.

putin

ولادیمیر پوتین،رئيس‌جمهور روسيه پس از پایان اجلاس گروه 20 در ترکیه در کنفرانسی مطبوعاتی که فقط با حضور خبرنگاران روسی برگزار شد در خصوص کانال‌هاي مالي سازمان تروریستی داعش با اشاره به این‌که روسیه به مبارزه با این کانال‌ها ادامه خواهد داد، گفت با همتاهای خود در این‌باره گفت‌وگو کرده و امیدوار است این مبارزه ادامه‌دار باشد.

پوتین با تاکید بر لزوم جلوگیری از کسب درآمد داعش از فروش نفت و فراورده های نفتی تصریح کرد: تصاویر ماهواره‌ای مربوط به تجارت غیر قانونی نفت توسط داعش را و این‌که این تجارت در چه سطح وسیع جغرافیایی در جریان است به همتاهای خود نشان داده است.

او افزود: داعش از سوی 40 کشور حمایت مالی می‌شود که در میان این کشورها برخی از اعضاء گروه بیست هم وجود دارند.

پوتین با یادآوری سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر گفت:همه حوادث رنج‌آوری که در این مدت روی داده نشان از صحت صحبت‌های او داشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، پوتين با تاکید بر این‌که مبارزه با ترور و ممانعت از گسترش آن مستلزم یک همکاری منسجم بین‌المللی است، گفت: ما پیشنهاد همکاری مشترک برای مبارزه با داعش را مطرح کردیم، متاسفانه آمریکا با این همکاری مخالفت کرد. فکر می‌کنم هم اکنون همه متوجه شده‌اند که باید با هم همکاری کنیم. ما هیچوقت درها را بر روی همکاری نبسته‌ایم. این همکاری را می‌توانیم در سطوح سیاسی، فعالیت مشترک، تبادل نظر و تبادل اطلاعات در خصوص خطرهای احتمالی میان سرویس‌های ویژه اطلاعاتی برقرار کنیم. وزیران امور خارجه هم اکنون درحال آماده کردن فهرست سازمان‌های تروریستی هستند، مبارزه با تروریسم باید تا پیدا شدن راه حل سیاسی در سوریه ادامه دار باشد.

رئیس‌جمهور روسیه با تاکید بر لزوم ائتلاف بین‌المللی در مبارزه با ترور گفت: به نظر من این ائتلاف لازم و حتی اجباری است.

کد خبر 314119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha