همشهری آنلاین: حزب مردم پاکستان اعلام کرد بی‌نطیر بوتو 26 مهر به پاکستان بازخواهد گشت.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان در پی اعلام دولت پاکستان مبنی بر اجازه بازگشت بوتو به کشور، مخدوم امیر فهیم معاون بی‌نظیر بوتو اعلام کرد که رهبر حزب مردم پاکستان 18 اکتبر به کراچی وارد خواهد شد.

دولت مشرف در حالی اجازه بازگشت بوتو را داده است که طی اطلاعیه‌ای با اشاره به اتهامات بوتو اعلام کرد که اتهام فساد علیه وی همچنان به قوت خود باقی است.

بی‌نظیر بوتو و نواز شریف، نخست‌وزیران اسبق پاکستان اعلام کردند که به کشور باز می‌گردند. نواز شریف هفته گذشته از انگلستان به اسلام آباد وارد شد اما قبل از اینکه از فرودگاه خارج شود از سوی دولت مجدد ازکشور اخراج شد. [انتقال نواز شریف به عربستان]

پیشتر نیزاعلام شده بود که بوتو اواخر ماه اکتبر به پاکستان بازخواهد گشت.[در همین زمینه]

در همین حال به گزارش آسوشیتدپرس،آگاهان بیانیه اخیر دولت پاکستان و طرح این موضوع که اتهام فساد علیه بوتو همچنان باقی است به نوعی مخالفت با بازگشت بوتو، اما به نوعی مؤدبانه می دانند.

طارق عظیم معاون وزیر اطلاع رسانی درباره طرح اتهام فساد علیه بوتو افزود: این یک مورد قانونی است و هرکسی می تواند علیه او طرح شکایت کند.

معاون وزیر اطلاع رسانی پاکستان همچنین گفت: درباره بوتو نکات مسئله ساز همچون تمایل وی برای برطرف شدن اتهامات مربوط به فساد و تمایل او برای اصلاحات در قانون اساسی و اجازه به وی برای شرکت در انتخابات نخست وزیری این کشور برای بار سوم همچنان باقی است که گفتگوها با وی همچنان ادامه دارد.

کد خبر 31406

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز