همشهری‌آنلاین: اردوگاه پناهجویان سوری موسوم به «جنگل کاله» در شمال فرانسه که محل اسکان هزاران پناهجوی آواره است، کمی پس از حمله‌های تروریستی در پاریس، طعمه حریق شد.

calais camp

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری «عربی 21»، به دنبال حمله‌هاي خونین و تروریستی روز جمعه پاریس، اردوگاه آوارگان سوری در جنگل‌‌های کاله فرانسه به آتش کشیده شد.

به نوشته این پایگاه، یکی ازامداد رسانان اعلام کرد: آتش‌سوزی در اردوگاه آوارگان سوری در جنگل‌های کاله پس از ساعت یازده شب شعله‌ور شد و امدادگران برای کمک به مصدومان وارد عمل شدند.

او افزود: آوارگان سوری به مرکز «اشرام» و یک مرکز پناهندگی ویژه زنان منتقل شدند تا آتش خاموش شود.

این امدادرسان با بیان این‌که آتش‌سوزی اردوگاه آوارگان سوری پس از حمله‌هاي تروریستی روز گذشته پاریس که منجر به کشته یا مجروح شدن شمار زیادی از شهروندان فرانسوی شد، فرضيه‌ها درباره انگیزه‌های انتقام‌جویانه علیه آوارگان سوری را برمی انگیزد، اما در عین حال هیچ دلیل مشخصی برای آن وجود ندارد.

گزارش این پایگاه حاکی است: مقام‌هاي محلی هنوز دلیل اصلی این آتش‌سوزی را مشخص نکرده‌اند، اما رسانه‌های فرانسه معتقدند این اقدام عمدی و با هدف گرفتن انتقام قربانیان حمله‌هاي تروریستی در پاریس انجام شده است.

گفتنی است حدود شش هزار پناهنده در این اردوگاه به سر می‌برند که اغلب آنها از سوریه و دیگر کشورهای خاورمیانه و کشورهای آفریقایی هستند .

اطلاعاتي درخصوص قربانيان احتمالي اين حادثه در اين گزارش ارائه شده‌است.

کد خبر 313833

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha