همشهری‌آنلاین: حمله روز جمعه ۲۲ آبان در پایتخت فرانسه پرتلفات‌ترین حمله در اروپا پس از بمب گذاری‌های مادرید در مارس سال ۲۰۰۴ میلادی و یکی از هشت حمله مهلک در اروپا توصیف‌ شده‌است.

به گزارش واحد مركزي خبر،خبرگزاری فرانسه در گزارشی هفت حمله مرگبار ديگر در اروپا را در چند دهه گذشته به این شرح اعلام کرد :

- هفتم و نهم ژانویه سال 2015 میلادی :

دو فرد مسلح به کلاشنیکف به دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو در پاریس که کاریکاتور موهنی منتشر کرده بود ، حمله کردند.در این حمله 12 نفر از جمله هشت کاریکاتوریست و روزنامه‌نگار و همچنین دو افسر پلیس کشته شدند.

روز پس از این حمله ، افسر پلیس زنی در جريان تیراندازی در حومه پاریس کشته شد که تحقیقات نشان داد این تیراندازی با حمله به دفاتر شارلی ابدو مرتبط بوده است.

فرد مسلحی در سوپر مارکت یک یهودی گروگانگیری کرد که در این گروگانگیری نيز چهار نفر کشته شدند.

- بیست و دوم ژوییه سال 2011 میلادی در نروژ :

آندرس بیرینگ بریویک، افراط‌گرایی از جناح راست در بمب‌گذاری مقابل ساختمان دولتی در اوسلو هشت نفر را کشت و مدتی بعد 69 نفر دیگر را که اغلب آنها نوجوان بودند در اردوگاهی در جزیره یوتویا قتل رساند.

در اوت سال 2012 میلادی ، این فرد به 21 سال زندان محکوم شد که مدت این حکم در صورتی که او همچنان تهدیدی برای جامعه به شمار رود ، افزایش پيدا خواهد كرد.

- هفتم ژوییه سال 2005 میلادی در انگلیس :

چهار حمله انتحاری هماهنگ‌شده در سه خط مترو و اتوبوس، 56 کشته و 700 زخمی بر جا گذاشت.شبکه القاعده مسئولیت این حمله‌ها را به عهده گرفت.

-یازدهم مارس سال 2004 میلادی ، اسپانیا :

در چهار قطار مسافربری در مادرید بمب‌گذاری شد که در این انفجارها 191 نفر کشته و حدود دو هزار نفر زخمی شدند.شبه نظامیانی که مدعی بودند به تلافی مداخله اسپانیا در حمله‌هاي آمریکا به عراق ،از جانب القاعده اقدام کرده‌اند مسئولیت این بمب‌گذاری‌ها را به عهده گرفتند.

- پانزدهم اوت سال 1998 میلادی ، انگلیس :

انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در شهر کوچکی در ایرلند شمالی 29 کشته و 220 زخمی بر جا گذاشت.جناح ناراضی ارتش جمهوری‌خواه ایرلند مسئولیت این انفجار را به عهده گرفت.

- نوزدهم ژوئن سال 1987 میلادی ، اسپانیا :

بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده توسط گروه جدایی طلب باسک مقابل مرکز خریدی در بارسلونا 21 نفر کشته و 45 نفر زخمی شدند.

- دوم اوت سال 1980 میلادی ، ایتالیا :

انفجار بمب در اتاق انتظار ایستگاه قطار بلونیا 85 کشته و 200 زخمی بر جا گذاشت که پر‌تلفات‌ترین حمله در تاریخ این کشور بود.

کد خبر 313721

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha