همشهری آنلاین: یک هواپیمای خطوط هوایی ترکیش ایرلاینز پس از برخاستن از فرودگاه جان‌اف کندی نیویورک در پی تهدید به بمب‌گذاری مجبور به فرود اضطراری در کانادا شد. پلیس ماده منفجره‌ای در هواپیما پیدا نکرد.

فرود اضطراری هواپیمای ترکیه در پی تهدید تروریستی

به گزارش دويچه وله، پرواز شماره A333 خطوط هواپیمایی ترکیش ایرلاینز ترکیه که شنبه شب (۲۱ نوامبر - به وقت محلی) نیویورک را به مقصد استانبول ترک کرده بود، به دلیل تهدید تروریستی مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه "هالیفاکس" کانادا شد.

پلیس نیویورک ساعت ۲۲ و ۵۰ دقیقه شنبه به وقت محلی و بعد از بلندشدن هواپیما از فرودگاه جان اف کندی این هشدار را دریافت کرد.

پس از این هشدار، هواپیما در ساعت ۵۳ دقیقه نیمه‌شب در فرودگاه هالیفاکس، مرکز استان "نووا اسکوشیا" در کانادا به زمین نشست و تمامی ۲۵۶ مسافر آن سالم با اتوبوس به ترمینال فرودگاه منتقل شده و در آنجا مورد بازجویی پلیس قرار گرفتند.

پلیس کانادا بلافاصله با سگ‌های بمب‌یاب داخل هواپیما را به دنبال مواد منفجره جست‌وجو کرد. طبق اعلام رسمی پلیس در ساعت ۴ و ۲۵ دقیقه صبح یکشنبه به وقت محلی، جست‌وجو پایان گرفت و هیچ ماده منفجره‌ای در هواپیما یافت نشده است.

در حساب رسمی پلیس ایالت نووا اسکوشیا در توییتر نوشته شده که تحقیقات پلیس برای شناسایی هویت فرد یا افراد تهدیدکننده ادامه دارد. پلیس کانادا از ارائه جزئیات بیشتر درباره تهدید به بمب‌گذاری در این هواپیما خودداری کرده است.

در هفته اخیر این دومین بار است که یک هواپیما مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه هالیفاکس می‌شود. سه‌شنبه شب گذشته نیز یک هواپیمای خطوط هوایی فرانسه (ایرفرانس) با ۲۶۲ مسافر به دلیل تهدید به بمب‌گذاری مجبور به فرود در این فرودگاه شد. این پرواز دو روز بعد یعنی روز پنج‌شنبه کانادا را به مقصد فرانسه ترک کرد.

کد خبر 314718

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha