همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه اعلام کرد: سفر رییس جمهوری به کشورهای ایتالیا ، واتیکان و فرانسه با توجه به حوادث تروریستی در پاریس و باهماهنگی میزبانان به زمان دیگری موکول شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدجواد ظریف اعلام کرد: در پی تماسی که با وزیر امور خارجه ایتالیا داشتیم تصمیم گرفته شد که در حال حاضر تمام توجه‌ها به بحث مبارزه با تروریسم اختصاص پیدا کند و سفر رئیس‌جمهور به این منطقه به زمان دیگری موکول شود.

وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست وین در ارتباط با بحران سوریه تا ساعاتی دیگر عازم اتریش خواهد بود، ضمن محکوم کردن حوادث تروریستی شب گذشته در پاریس گفت: جمهوری اسلامی ایران خود به عنوان قربانی تروریسم این موضوع را به شدت محکوم می‌کند.

محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد با بیان این‌که «این حوادث تروریستی در پاریس باعث قربانی شدن تعداد زیادی از مردم بی‌گناه شد و من این موضوع را تسلیت می‌گویم» افزود: اقدامات تروریستی به هر شکلی محکوم است و ایران به عنوان قربانی تروریسم مخالف این موضوع است و تأکید دارد که باید با تروریسم و افراطی‌گری مبارزه کرد.

وی با بیان این‌که «امروز یکی از جلوه‌های شوم افراطی‌گری و تروریسم را در حوادث پاریس مشاهده کردیم» خاطرنشان کرد: خطر تروریسم محدود به منطقه نیست و مبارزه با این پدیده شوم نباید محدود به این منطقه شود.

ظریف با بیان این‌که «جمهوری اسلامی ایران در خط مبارزه با تروریسم قرار دارد» افزود: ما با مردم فرانسه و خانواده قربانیان این حادثه تروریستی همدردی می‌کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به پیشنهاد دو سال قبل رئیس جمهور در سازمان ملل جهت مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم،‌ گفت: اکنون زمان این است که به صورت جدی به این موضوع پرداخته شود و من در گفت‌وگویی که با وزیر امور خارجه ایتالیا داشتم توافق کردیم که اکنون تمام توجهات باید به مبارزه با تروریسم اختصاص پیدا کند و سفر آقای روحانی به اروپا (ایتالیا، واتیکان و فرانسه) به زمان بهتری در آینده نزدیک موکول شود.

ظریف همچنین گفت: من در حال حاضر عازم وین برای شرکت در نشست بحران سوریه هستم.

وی با بیان این‌که «سفر روحانی به اروپا در فرصت بهتری انجام خواهد شد» گفت: در آینده نزدیک این سفر انجام خواهد گرفت تا ما از فرصتی که امروز این فاجعه پدید آورده برای هماهنگی بین‌المللی استفاده کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر خود به وین افزود: در این سفر با وزرای امور خارجه کشورهای حاضر دیدار و گفت‌وگو خواهیم داشت تا برای مقابله با چنین جنایاتی راهکاری پیدا شود.

ظریف در پاسخ به این سوال که آیا زمانی برای سفر آتی رئیس‌جمهور کشورمان به اروپا مشخص شده است یا خیر؟ گفت: امروز تمام توجه همه دنیا به نحوه مبارزه با داعش و این خطر جهانی است و ضرورت دارد که تمام توجه بر روی این باشد و از مسیر دیپلماتیک زمان آتی سفر اعلام خواهد شد.

کد خبر 313693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha