یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مارین لو پن رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه اعلام کرد: فرانسه دیگر امن نیست.

مارین لو پن

به گزارش روزنامه فرانسوی لو موند، لو پن در اظهاراتی در واکنش به حملات تروریستی جمعه شب پاریس که به مرگ 129 نفر و زخمی شدن 352 تن دیگر منجر شد، اعلام کرد:' ما در وحشت زندگی می کنیم. فرانسه و فرانسوی ها دیگر امنیت ندارند و وضعیت فوق العاده اعلام شده است.'

وی کنترل کامل مرزی را امری اجتناب ناپذیر در سیاست فرانسه خواند و بر مواضعی که پیش تر در زمان حملات تروریستی ژانویه در پاریس اعلام کرده بود، تاکید کرد.

رهبر جبهه ملی بستن مرزها، تعطیلی مساجد سلفی ها و اخراج رهبران افراطی را که در خاک فرانسه نفرت پراکنی می کنند، خواستار شد.

لوپن که همواره مواضعی علیه مهاجران اتخاذ می کند، اعلام کرد: 'همه بستن مرزها را غیرممکن می دانستند؛ اکنون احساس می کنیم دلیلی برای این امر به وجود آمده است. افسوس که بسیار دیر این خبر را می شنویم.'

فرانسوآ اولاند رئیس جمهوری فرانسه از جمعه شب در سراسر فرانسه حالت فوق العاده اعلام کرد. وی همچنین از افزایش کنترل مرزهای فرانسه خبر داد اما 'الیزه' اطمینان داد این دستور به معنای 'بسته شدن' مرزها نیست.

لو پن قرار است عصر روز یکشنبه به همراه سایر رهبران احزاب سیاسی در 'الیزه' با اولاند دیدار کند.

در حمله های جمعه شب پاریس، شش تیراندازی و دو انفجار انتحاری در هفت نقطه پاریس روی داد. این برای نخستین بار در تاریخ فرانسه است که عملیات انتحاری در خاک این کشور صورت می گیرد.

انفجار اول در ساعت 21 و 20 دقیقه به وقت پاریس در نزدیکی استادیوم فوتبال در سن دونی، هنگام بازی دوستانه دو تیم آلمان و فرانسه و زمانی رخ داد که فرانسوآ اولاند داخل استادیوم بود. وی به سرعت محل را ترک کرد و برای تشکیل جلسه اضطراری به وزارت کشور رفت. انفجار دوم نیز حدود 15 دقیقه بعد اتفاق افتاد.

همزمان شش تیراندازی در پنج نقطه در مناطق 10 و 11 پاریس رخ داد. همچنین افراد مسلح با ورود به سالن کنسرت 'باتاکلان' بیش از یک هزار و 500 نفر را به گروگان گرفتند. گروگان گیری در نیمه شب با دخالت پلیس پایان یافت و در جریان آن بیش از 80 نفر به همراه چند مهاجم کشته شدند.

کد خبر 313877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha