همشهری آنلاین: گروهی از جوانان فرانسه در پی حملات تروریستی پاریس، در اقدامی اسلام‌ستیزانه، قرآن کریم را در خیابان‌های این کشور به آتش کشیدند.

قرآن سوزی در فرانسه

به گزارش ایکنا، ويدئوي منتشر شده از اين اقدام در شبكه‌هاي اجتماعي، گروه کوچکی از جوانان فرانسوی را نشان می‌دهد که پرچم‌هایی به رنگ سیاه و همچنین پرچم کشورشان را در دست دارند و با زیر پاگذاشتن هنجارهای دینی، نسخه‌ای از قرآن را به آتش می‌کشند.

  • واکنش مقام مصری به سوزاندن قرآن در فرانسه

پایگاه خبری الیوم السابع نوشت: کورین شنوده، رئیس کمیته جوانان و زنان وابسته به اتحادیه مصری‌های مقیم خارج، اقدام برخی افراد و گروه‌ها در سوزاندن قرآن در فرانسه را محکوم کرد و گفت: این اقدامات امری مردود است؛ چرا که این اقدامات کسانی که بی‌گناهند را مجازات می‌کند.

کورین در ادامه خواستار مداخله تمامی کشورهای جهان برای جلوگیری از توهین به اسلام و مسلمانان در فرانسه و کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد و تأکید کرد: اسلام دین تسامح و محبت است.

وی با بیان اینکه مسلمانان و مسیحیان در مصر سال‌های سال است که با صلح، دوستی و مدارا زندگی می‌کنند، گفت: باید میان اسلام و تروریسم، چه تروریسم فکری یا رفتاری باشد، تفاوت قائل شد.

این فعال اجتماعی مصر با اشاره به این که تروریسم، دین، میهن و رنگ نمی‌شناسد و فقط به کشتار و تخریب دست می‌زند، از مردم اروپا خواست که در مورد تروریسم مطالعه کنند.

  • واكنش کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به قرآن‌سوزی در فرانسه

روزنامه المصریون نيز گزارشي درباره واكنش کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به قرآن‌سوزی در فرانسه منتشر كرد و نوشت: پخش کلیپی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اقدام یک جوان فرانسوی در سوزاندن قرآن با خشم و غضب کاربران مسلمان مواجه شده است. این گروه کوچک تظاهرکننده که شماری از جوانان فرانسوی بودند، برای محکومیت حملات اخیر پاریس گردهم آمدند و در حالی که پرچم کشور خود و پرچم‌های سیاه را حمل می‌کردند، یکی از آنان اقدام به سوزاندن قرآن می‌کند که این امر موجی از خشم و واکنش کاربران مسلمان در شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشته است.

فعالان شبکه‌های اجتماعی «فیسبوک» و «توئیتر» ضمن ابراز ناخرسندی نسبت به اقدام این جوان فرانسوی، اعلام کردند: این حادثه بیانگر تداوم توهین به دین اسلام و نشان‌دهنده این ادعا است که اسلام از خشونت علیه غیرمسلمانان حمایت می‌کند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این اقدام موهن اعلام کردند که حوادث تروریستی پاریس توجیهی برای این اقدام زشت و ناپسند نیست و بهترین راه‌ برای توقف خشونت، گفت‌وگو و پذیرش دیگران است و سوزاندن قرآن و انجیل امری رد شده است.

کد خبر 314210

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha