مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۷
۰ نفر

گروه شهری: قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اختصاص 13 میلیارد تومان برای تعمیر و آماده سازی مساجد و مدارس شهر تهران و 5/4 میلیارد تومان برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان، خبرداد.

عبدالکریم بابارضا در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های شهرداری در استقبال از ماه مبارک رمضان و بازگشایی مدارس گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و در آستانه بازگشایی مدارس در قالب ستاد مهر رمضان در سطح مناطق 22 گانه شهرداری تهران اجرا می‌شود.

وی افزود: عمده تلاش شهرداری در ارتباط با مدارس معطوف به خدمات فیزیکی و شامل مواردی از جمله ایمنی عبور و مرور دانش آموزان و شهروندان، نصب سرعتگیر، گاردریل، آسفالت، چراغ راهنمایی و محدود کردن فضاهایی است که کارهای عمرانی در آنها صورت می گیرد و خطر مصالح ساختمانی در مسیر رفت و آمد و فعالیت کودکان وجود دارد.

وی افزود: در داخل مدارس نیز زیباسازی دیوارهای مدارس، نقاشی‌های دیواری، تبلیغات و شعارهای فرهنگی متناسب با این ایام، عایق کردن پشت بام مدارس، آماده کردن آب خوری‌ها، آسفالت محوطه مدارس و تعمیرات موردی از جمله اقداماتی است که انجام می شود.

بابارضا با اشاره به اینکه به مناطق 22 گانه شهرداری تهران ابلاغ شده که در هر منطقه 5 نمازخانه در 5 مدرسه احداث شود، اظهار داشت: در مجموع 110 نمازخانه در مدارس با نام حضرت علی‌ع  احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه هرچند احداث نمازخانه در مدارس جزو وظایف ذاتی شهرداری نیست ولی ما نمی توانیم نسبت به نیازها و علایق فرهنگی و اجتماعی شهروندان نیز بی توجه باشیم تصریح کرد: در سال جاری13 میلیارد تومان بودجه برای بازسازی و آماده سازی مدارس و مساجد و تعمیرات آنها به مناطق 22 گانه تخصیص داده شده است که البته در کنار این اقدام، فعالیت‌هایی نیز در قالب طرح جهادی 137 از سوی شهرداری‌های مناطق برای مساجد و مدارس سطح مناطق انجام شده است.

بابارضا همچنین از برگزاری تورهای یک‌روزه رمضان خبرداد و گفت: تورهای گردشگری رمضان با هدف توسعه گردشگری شهری با همکاری شرکت تهران‌گشت شهروندان علاقه‌مند را در قالب سفرهای یک‌روزه با اماکن زیارتی و مذهبی، سیاحتی و تفریحی و تاریخی شهر تهران آشنا می کنند و سال گذشته 50 هزار شهروند از تورهای یک‌روزه رمضان استفاده کردند.

وی با تاکید بر اینکه در عرصه آسیب‌های اجتماعی کمک به آسیب دیدگان به عنوان یک ماموریت جدی پیش بینی شده اما شکل و نحوه این کمک‌ها باید به گونه‌ای باشد که موجب ایجاد آسیب‌های روانی و خدشه دار کردن شخصیت مددجویان و نیازمندان نشود، گفت: از آنجا که از گذشته‌ها، مردم در قالب اقدامات خودجوش به یاری خانواده‌های نیازمند کمک می کرده‌اند بنا براین شهرداری باید به هیات‌های مذهبی و خیریه‌ها کمک کند تا نذورات مردمی ساماندهی شده و در فضاهای عمومی مانند امامزاده‌ها و مساجد و خیریه‌ها سفره‌های افطاری پهن شود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس پیش بینی‌های صورت‌گرفته اجرای برنامه‌های ستادی ویژه ماه مبارک رمضان در حوزه معاونت اجتماعی 5/4 میلیارد تومان هزینه به همراه خواهد داشت، افزود: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است در 371 محله شهر تهران یک مسجد معرفی شود تا شهروندان با مراجعه به این مساجد قرآن‌های فرسوده‌ای را که شیرازه آنها از هم گسیخته تحویل داده و به جای آن قرآن‌های نو تحویل بگیرند.

بابارضا ادامه داد: همچنین قرار است قرآن‌های فرسوده و قدیمی شهروندان که گرانبها هستند به صورت رایگان صحافی شود.

کد خبر 31324

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز