سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

سازنده پرفروش‌ترین مستند تاریخ سینما با انتقاد شدید از اعطای درجه سختگیرانه R به فیلم تازه‌اش، اعلام کرد هرگز مستند ضد آمریکایی «حالا کجا را اشغال کنیم» را کوتاه نمی‌کند.

 به گزارش همشهري، مسئولان انجمن سينماي آمريكا در آمريكا سنت دادن درجه R به همه فيلم‌هاي مايكل مور را رعايت كردند و به اين ترتيب، فيلمساز جنجالي و منتقد براي نمايش فيلم خود بايد قيد تماشاگران نوجوان را بزند. او ناچار است فيلم را در سينماهايي به نمايش بگذارد كه افراد زير 17 سال براي تماشاي آن بايد همراه بزرگ‌ترها وارد سالن شوند. مور كه از شنيدن خبر درجه R مستند حالا كجا را اشغال كنيم شگفت‌زده شده، در صفحه اختصاصي خود نوشت:

فيلم من براي نمايش صحنه‌هايي مميزي مي‌شود كه مردم هر روز در اخبار تلويزيون مي‌بينند و يكي از دلايل آنها، به تصوير كشيدن صحنه مرگ دلخراش اريك گارنر به دست پليس‌هاي نيويورك است. فيلمساز برنده اسكار قصد دارد به تصميم انجمن سينماي آمريكا اعتراض كند؛ مرجعي كه پيش از اين براي مستند برنده نخل طلا «فارنهايت911» و مستند اسكاري «بولينگ براي كلمباين» هم همين درجه را در نظر گرفته بود. راجر ايبرت، منتقد مشهور و فقيد آمريكايي، يكبار در اعتراض به اعطاي درجه R به بولينگ گفته بود: سياست انجمن سينماي آمريكا مميزي فيلم‌هايي است كه جوانان حتما بايد تماشا كنند. حالا كجا را اشغال كنيم پس از نمايش‌هاي موفق در چند جشنواره بين‌المللي از 23 دسامبر در سينماهاي آمريكا روي پرده مي‌رود.‎

کد خبر 312567

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha